توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران


توسعه و ترویج فنون اجرای وال پست در استان مازندران

کارگاه آموزشی وال پست به دعوت سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،  دربهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در این کارگاه که با استقبال خوبی از سوی مهندسان عضو مواجه شد، اعضای هیات رییسه سازمان، شهردار بهشهر و جمعی از مسوولین محلی حضور داشتند.
در این کارگاه  نائب رییس اول سازمان استان گفت: بعد از واقعه ناگوار زلزله رودبار و خسارات مالی و جانی ناشی از آن، دولت و مجلس به فکر تاسیس یک سازمان تخصصی و فنی  برای تحقق ساخت و ساز مهندسی افتادند و این اقدام بسیار ارزشمندی بود که نتیجه آن را در کاهش خسارتهای زلزله کرمانشاه شاهد بودیم‌.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در طول بیش از ۲۳ سال فعالیت تخصصی توانسته جایگاه خودش را بین مردم  اثبات کند و اگر این سازمان و این مجموعه فنی و نطارت وکنترل‌ ساخت وساز کشور نبود علاوه بر ایجاد بار مالی سنگینی بر دولت، شاهد بهبود کیفیت دراین بخش نبودیم
عضو شورای مرکزی افزود: تصور بسیار بدی که در بخشی از جامعه وجود دارد این است که فکر میکنند سازمان نظام مهندسی و مهندسین هزینه سنگینی را از مردم دریافت میکنند درصورتی که هزینه خدمات مهندسی کمتر از دودرصد هزینه ساختمان میباشد و درمقابل زحمات مهندسان و مسوولیت سنگین آنها  بسیار ناچیز است . درعین حال‌ما  باید ساز و کاری در پیش بگیریم که اعتماد عمومی در جامعه نسبت به خدمات مهندسی  ایجاد شود.

علی نیا بر ادامه آموزش های حرفه ای وپشتیبانی هیات مدیره دراین بخش تاکید کرد وضمن تشکر از حضور مهندسان درکارگاههای آموزشی خواستار مشارکت قوی تر مهندسان شد
وی افزود: آموزش اجرای وال پست و تاکید بر اجرایی شدن آن دراستان، ایجاد امنیت برای بهره برداران را بدنبال دارد وبا توجه به بررسی های بعمل آمده درخسارات زلزله وآسیب شناسی درحوزه فنی اجرای ضوابط فنی باید نهادینه شود وبعبارتی اینها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات