فضای سبز یکی از ارکان تاثیر گذار توسعه پایدار شهری

فضای سبز یکی از ارکان تاثیر گذار توسعه پایدار شهری

فضای سبز یکی از ارکان تاثیر گذار توسعه پایدار شهری

سرپرست سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری با اشاره به اینکه بوستان‌ها و فضای سبز، امروزه یکی از ارکان تاثیر گذار توسعه پایدار شهری است، گفت: برای توسعه پایدار شهر باید به مقوله حفظ محیط زیست و فضای سبز متناسب با افزایش جمعیت و گسترش شهر توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری شاهرود، مسعود عشقوی با بیان اینکه فضای سبز، با کارکرد آشکار بیولوژیکی خود، نقش عمده‌ای بر روی سالم سازی روحیه شهروندان دارد و افزایش و توسعه پوشش گیاهی درختان موجب کاهش میزان آلودگی ناشی از گرد و خاک، تثبیت خاک، تقویت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از بروز خسارات ناشی از سیلاب‌ها و هدر رفتن آب‌های سطحی می شود، افزود: مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست محیطی آنها است که ایجاد تعادل بخشی در متابولیسم شهر از یک سو و بالا بردن سطح زیبایی از سوی دیگر ، سبب افزایش کیفیت زیستی شهرها می شوند.

وی ضمن بیان این مطلب که مهمترین اثرات فضای سبز در شهرها،کارکرد زیست محیطی آنها است که شهرها را به عنوان محیط زیست جامعه انسانی معنی دار کرده است، ابراز داشت: فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از فضای سبز بایددر اولویت قرار گیرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری با اشاره به اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی و مراحل رشد گیاهان اعم از درخت، درختچه، گل و...در هرفصلی اقدامات خاصی صورت می گیرد و چون در فصل سرما که گیاهان در استراحت و خواب زمستانی بوده و از رشد کمتری برخوردارند عملیات ویژه در این فصل اجرا می شود، اظهار داشت:عملیات پا جوش زنی، کلتیواتور، تشتک زنی، کاشت درخچه و گلهای زینتی این فصل،لایروبی، بستر سازی و کاشت،وجین دستی و ماشینی، مبارزه با آفات، هرس فرم،کلش زنی، آبیاری و... از جمله اقدامات این سازمان در سطح شهر است.

رابطه مردم با محیط زیست را می توان اصلی ترین عامل نگهداری در مدیریت فضای سبز قلمداد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات