تجلیل از شعرای سوگواره عاشورایی / الگوبرداری کمیسیون های فرهنگی شوراهای شهرستان رشت از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت

تجلیل از شعرای سوگواره عاشورایی / الگوبرداری کمیسیون های فرهنگی شوراهای شهرستان رشت از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت

در نود و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت انجام شد:
تجلیل از شعرای سوگواره عاشورایی / الگوبرداری کمیسیون های فرهنگی شوراهای شهرستان رشت از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت
تجلیل از شعرای سوگواره عاشورایی / الگوبرداری کمیسیون های فرهنگی شوراهای شهرستان رشت از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت
در نود و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت از شعرای فعال در حوزه سوگواره عاشورایی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت ظهر امروز در نود و دومین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر با تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: انتقال فرهنگ عاشورایی از طریق زبان شعر و هنر بسیار تاثیرگذار است و کارشناسان معتقدند هر اندازه فضای جامعه به سمت معنویت رهنمون شود جرم و جنایت و بزه نیز کاهش پیدا می کند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اقدامات خوبی در راستای حمایت از هنرمندان در دست اجرا دارد بیان کرد: انجمن شعر و ادب رشت سالهاست که مشغول فعالیت بوده و در زمینه شعر عاشورایی نیز آثار بسیار خوبی  از سوی این انجمن ارایه شده است.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر مسئوولان از مقوله  فرهنگ و هنر گفت: فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیازمند حمایت بیشتری هستند و امیدوارم با اجرای تمهیدات ویژه مشکلات این حوزه  برطرف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به انتصاب مدیر جدید روابط عمومی شورای رشت افزود:  شعبانی از چهره های فعال در این حوزه است و انتظار می رود با تعاملات ایجاد شده بتوانیم گام های موثری درباره مباحثی از جمله تدوین نظامنامه پرداخت به رسانه ها برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز در این جلسه با تقدیر از رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت بابت برگزاری این نشست اظهار کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت همواره در  جلسات و نشست های مربوط به مباحث فرهنگ و هنر حضوری جدی و مستمر دارد.

محمد حسن پور با بیان اینکه این حرکت کمیسیون فرهنگی شورای رشت و دعوت از شعرای فعال در حوزه شعر عاشورایی باید به الگویی برای کمیسیون های فرهنگی دیگر شهرهای استان تبدیل شود افزود:  انتظار می رود دیگر روسای کمیسیون های فرهنگی شوراهای شهرستان رشت نیز با رویکرد فرهنگی بیشتری نسبت به شنیدن دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر وقت گذاشته و به طور یقین هر اندازه اعضای شورا تعامل بیشتری با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد کنند در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز موفق تر خواهند بود.

وی به فعالیت انجمن شعر رشت اشاره کرد و گفت: انجمن شعر رشت از قدیمی ترین انجمن های استان گیلان است و حدود سی سال مشغول فعالیت در این حوزه بوده و طیف های مختلف شعری در این انجمن رشد و عرض اندام کرده اند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با اشاره به فعالیت انجمن شعر رشت در بخش های مختلف سرایش شعر  بیان کرد: انجمن شعر رشت در زمینه های کلاسیک، حافظ خوانی و غیره مشغول فعالیت است و این  نشان از  پویایی این انجمن دارد.

حسن پور با تاکید بر اینکه انجمن شعر رشت متعلق به همه است افزود:
برگزاری مراسم نکوداشت و دیدار با چهره های برجسته شعر در رشت از جمله مباحثی است که  انجمن شعر رشت نسبت به آن توجه دارد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شعرای رشتی در بسیاری از مباحث اشعار وزینی سروده اند اظهار کرد: هنر همواره تاثیرات خود را در مباحث مختلف بین آحاد مردم داشته و به واسطه آرامشی که به افراد منتقل می کند بسیار اثرگذار است.

علیرضا حسنی با بیان اینکه انتظار داریم تقویم کاری مشارکتی برای سال 99 با همکاری انجمن شعر و ادب رشت در این حوزه تدوین شود افزود: با همکاری این انجمن می توانیم در هفته رشت از  اشعار گیلکی بیشتر استفاده کنیم.

مرتضی شعبانی مدیر روابط عمومی شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چند روزی است که برای فعالیت در شورا حضور پیدا کرده ام اظهار کرد:  استقبال گرم اعضای شورای رشت موجب دلگرمی است و امیدوارم با برنامه ریزی های مدون بتوانیم خدمات خوبی ارائه کنیم.

عضو انجمن شعر رشت نیز در این جلسه  با تقدیر از حضور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در سوگواره شعر اربعین اظهار کرد: انجمن شعر و ادب رشت از دهه هفتاد فعالیت خود را آغاز کرد و حدود سه دهه از عمر فعالیتی این انجمن می گذرد.

مهرداد امیدی با بیان اینکه انجمن شعر رشت 150 عضو اصلی دارد افزود: حدود چهارصد نفر فعال ادبی با این انجمن در ارتباط هستند که ساکن رشت و شهرستان های اطراف هستند.

وی به اجرای برنامه توسط انجمن شعر رشت در برنامه های روز رشت اشاره کرد و گفت: در روز رشت و در فروردین سال 97 در مراسم افتتاحیه شعر گیلکی برنامه هایی توسط این انجمن برگزار شد  و پنج شنبه هر هفته نیز کارگاه شعر گیلکی برگزار می شود.

مریم فرجی یکی از شعرای حاضر نیز  در این جلسه با اشاره به اینکه انجمن شعر در زمینه اشعار تالشی نیز فعالیت می کند اظهار کرد:  هفته آینده در سالن دکتر رحمدل و برای نخستین بار جشنواره شعر دانش آموزی برگزار می شود که در آن زمینه هایی برای استعدادیابی در این زمینه  نیز فراهم می شود.

مرضیه فرمانی یکی دیگر از شعرای حاضر در این جلسه نیز با اشاره به اینکه  معمولا شعرای گیلانی در وطن خویش غریب هستند اظهار کرد: تا کنون چهار مجموعه شعر منتشر کرده ام و اولین مجموعه شعری ام در سال 93 به چاپ رسیده است.

در این جلسه شعرای حاضر به سرودن اشعار و غزلیاتی با مضمون ایام رحلت پیامبر (ص) و گرامیداشت اهل بیت(ع) پرداختند و در انتهای جلسه با اهدای لوح تقدیر از تلاش های آنان تجلیل شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات