153 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیلاب لایروبی شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مقاطعی که پس از سیلاب سال 98 در 5 حوضه آبریز استان نیاز به لایروبی دارند، شناسایی شد، در مجموع بیش از هزار کیلومتر بود که وارد سامانه سجاد شده است و اعتبار مورد نیاز برای این لایروبی ها نیز مشخص شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس حسین دهقان با بیان این که تاکنون و پس از سیلاب، حدود 153 کیلومتر از رودخانه ها ومجاری آبی استان لایروبی شده است، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهبود ظرفیت آبگذری رودخانه ها  به دلیل انباشت و رسوب در رودخانه ها پس از سیل سال جاری، دولت 40 میلیارد تومان اعتبار با تخصیص 100 درصد به شرکت آب منطقه ای استان ابلاغ نمود.

ایشان اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع لایروبی رودخانه ها در حین سیلاب، در مدت مذکور حدود 105 کیلومتر از رودخانه ها ومجاری آبی استان لایروبی گردید وپس از خاتمه سیل نیز این اقدام ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به هزینه بالای لایروبی ها، اگر مجموع لایروبی حین سیلاب و اقدامات لایروبی پس از سیلاب شرکت آب منطقه ای را در نظر بگیریم، معادل اعتبار ابلاغی کار صورت گرفته است و قانونا باید اعتبارات تکمیلی که در سامانه سجاد وارد شده است ابلاغ ، تا فعالیت ها ادامه یابد.

مهندس دهقان افزود: در حوزه  بازسازی تاسیسات آبی خسارت دیده، نیز اعتبارات در این بخش ابلاغ شد که حدود 50 درصد تخصیص داشت.یعنی اعتبار ابلاغی معادل 38 میلیارد تومان بود که تنها 19 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد. در این حوزه، تاسیسات ومخازن، شبکه های آبیاری و زهکشی و تاسیسات برقی ومکانیکال و... نیاز به مرمت و بازسازی دارد،  که  پروژه ها مشخص و در سامانه سجاد تعریف شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات