خط انتقال آب کانال چشمه سبزپوشان به اراضی پایین دست، توسعه پایدار...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان گفت: تبدیل کانال چشمه سبزپوشان به خط انتقال باعث بهبود منابع آبی کشاورزی و ایجاد وثبات اشتغال ، توسعه پایدار و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان هوشنگ ملایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان در نشست با اعضای شورا و دهیاران روستاهای گنج ، هاشم آباد و طارم شمالی و جنوبی شهرستان حاجی آباد بر تسریع اجرای پروژه کانال سبزپوشان تاکید کرد.

ملایی با بیان اینکه با اجرای این طرح کشاورزان با اطمینان خاطر و بدور از نگرانی هایی مانند هدر رفت و یا تبخیر آب، اراضی کشاورزی خود را آبیاری میکنند اضافه کرد: متاسفانه به دلیل برداشت های غیر مجاز متعدد در طول مسیر کانال، آب مورد نیاز پایین دست کانال(روستاهای طارم، گنج و هاشم آباد که حقابه بران اصلی این کانال هستند) تامین نشده و باعث بروز مشکلات زیادی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به همکاری و مشارکت روستاهای حقابه بر چشمه سبزپوشان اعتبار اجرای این پروژه را 20 میلیلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کانال سبز پوشان به طول 14 کیلومتر به منظور آبرسانی به  چهار روستا و اراضی پایین دست به میزان 500هکتار احداث شده است.

گفتنی است چشمه ی سبزپوشان در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان و در مجاورت یک کوه کوچک وصخره ای و زیر سایه گسترده درختان خرما و در منطقه ای زیبا، سرسبز و خوش آب و هوا واقع شده ، 15 متر مربع عرض دارد که میزان آب دهی آن در هر ثانیه ٣٦٠ لیتر برآورد شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات