تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر تا 3 ماه آینده

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر تا 3 ماه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "علیرضا تخت‌شاهی" در حاشیه بازدید از پروژه در دست اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب و پروژه آبرسانی شهر سنقر، اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه را بالغ بر 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنقر، صحنه و کرندغرب را با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری آغاز کرده‌ایم و احداث تصفیه‌خانه در پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد نیز در حال انجام است.
وی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه 7400 مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی معادل 47 هزار نفر است، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر در زمینی به مساحت 37 هزار مترمربع در دو فاز احداث می‌شود. فاز اول آن، شامل احداث دیوار سایت تصفیه‌خانه با سازه آجری به طول 880 متر و ارتفاع 2.5 متر است که عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی 25 درصد درحال اجراست.
تخت‌شاهی یادآورشد: ظرفیت تصفیه فاضلاب در این تصفیه‌خانه 7400 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی معادل 47 هزار نفر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه آبرسانی شهر سنقر نیز گفت: تامین آب سنقر از ابتدای مهرماه 96 با پیشرفت فیزیکی 25 درصد از شرکت آب منطقه‌ای به این شرکت جهت ادامه عملیات اجرایی تحویل شده است.
وی این پروژه را شامل احداث یک باب تصفیه‌خانه به ظرفیت 230 لیتر در ثانیه، یک مخزن میان‌راهی با ظرفیت 2000 متر مکعب و یک مخزن ذخیره جدید در زون مرتفع با ظرفیت 3500 مترمکعب، احداث خطوط بین مخازن به طول 6500 متر در سایز‌های 400 و 450 میلی‌متر لوله‌های فولادی، از محل تصفیه‌خانه تا مخزن عنوان کرد.
تخت‌شاهی خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه‌خانه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجراست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات