حيدري:از فرصت تامین منابع مالی با روش های جدید استفاده کنیم

حيدري:از فرصت تامین منابع مالی با روش های جدید استفاده کنیم

حسین حیدری عضو شورای اسلامی شهر اهواز در نشست تفاهم نامه برای همکاری فی ما بین بانک شهر و شهرداری اهواز در راستای جذب تسهیلات بانکی و اجرای پروژه های عمرانی کلانشهر اهواز برگزار شد گفت: از حمایت استاندار خوزستان برای انعقاد تفاهم نامه ۲۸۰ میلیاردی بین استانداری و شهرداری اهواز و پیگیری شهردار بابت برگزاری این جلسه تشکر می کنم.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: شهروندان اهوازی فقط از خدمات شهر استفاده نمی کنند بلکه از خدماتی که در زمینه های فرهنگی، درمانی، آموزشی و ... در شهر اهواز ارائه می شود کل مردم استان بهره میبرند، بنابراین توسعه شهر اهواز توسعه استان خوزستان است.
حیدری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و درآمدهای شهرداری ها، رسیدن به توسعه پایدار و مطلوب با شیوه های تامین مالی قدیمی مقدور نخواهد بود.
وی ادامه داد: بنابرین شهرداری ها به اجبار به سمت سیستم های نوین پولی و مالی، اوراق مشارکت، اوراق قرضه، اسناد تجاری، اسناد خزانه، اوراق اعتباری و تسهیلات بانکی رفتند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به نقش استفاده از فرصت تامین منابع مالی جدید و ظرفیت های بانک شهر در توسعه مطلوب کلانشهر ها عنوان کرد: از فواید استفاده از تسهیلات بانکی عدم ورود نرخ تورمی در پروژه های عمرانی است بطور مثال ارزش یک نردبان ۵۴ متری آتش نشانی در سال های گذشته که شهرداری اهواز قصد خرید آن را داشته چهار میلیارد تومان بوده و اکنون این رقم یه ۲۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است . از دیگر حسن های استفاده از تسهیلات بانک شهر این است که میتوان با پرداخت بموقع مطالبات پیمانکارها از پرداخت تعدیل ها در پروژه های عمرانی که چندین برابر سود تسهیلات بانک است خودداری شود.
حیدری در پایان ضمن در خواست از مدیرعامل بانک شهر برای تسهیل در اجرا و نهایی شدن این تفاهم نامه گفت: شهرداری اهواز برای استفاده از تسهلات بانک شهر طرح ها و پروژه های زیادی از جمله پروژه های عمرانی، ناوگان حمل و نقل عمومی، تجهیز وسایل و خودروهای آتش نشانی و ... دارد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات