نشست صمیمی استاندار اردبیل اق داغ با محیط بانان سوسهاب

نشست صمیمی استاندار اردبیل اق داغ با محیط بانان سوسهاب

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اردبیل؛ استاندار اردبیل به همراه نماینده مردم شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، فرماندار خلخال، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، از منطقه حفاظت شده خلخال بازدید و با محیط بانان منطقه در پاسگاه محیط بانی سوسهاب دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال گفت: فعالیت محیط بانان در منطقه کار حساس و ویژه ای است چرا که امروز حفاظت از تنوع زیستی و محیط زیست برای نسلهای بعد اهمیت دارد.

اکبر بهنام جو به استفاده از ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و محیط زیستی استان به ویژه منطقه حفاظت شده آق داغ تاکید و عنوان داشت: منطقه خلخال دارای پتانسیل های فراوانی از لحاظ زیست محیطی و طبیعی می باشد که با برنامه ریزی درست و اصولی می توان از آنها در رونق گردشگری استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه عامه مردم به محیط زیست به چشم عامل بازدارنده نگاه می کنند که این دیدگاه بایست عوض شود افزود: معرفی منطقه و گونه های حیات وحش از طریق صدا و سیمای مرکز اردبیل، معرفی قابلیت ها و پتانسیل های گونه های حیات وحش و محیط زیست منطقه در قالب موزه تاریخ طبیعی در خلخال و ایجاد بسترهای لازم بمنظور معرفی منطقه به علاقه مندان و شهروندان با توجه با اینکه بزرگترین منطقه حفاظت شده استان در شهرستان خلخال قرار دارد ضروری است.

استاندار اردبیل به اشاره به اینکه شهرستان خلخال دارای پتانسیل های لازم بمنظور رونق گردشگری در منطقه است گفت: همراهی بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی استان با اجرای طرح های گردشگری به توسعه پایدار منطقه و اشتغال کمک شایانی می کند.

وی گفت: پیگیری موضوعات و امورات محیط زیست چه در حوزه محیط زیست طبیعی و چه در حوزه محیط زیست انسانی و مطرح شدن آن در جلسات توسط مسئولین حفاظت محیط زیست استان ناشی از جدیت و اهتمام همکاران در محیط زیست است.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی محیط بانان در منطقه گفت: با نصب دوربین های پایش آنلاین در مناطق جهت پایش حیات وحش و ایجاد بازدارندگی و جلوگیری از شکار و همچنین تذکرات و اخطار زیست محیطی به واحدهای آلاینده تولیدی و صنعتی  به سمت حفاظت بهتر منطقه حرکت نماییم.

در ادامه این دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل با ارائه گزارشی از وضعیت حفاظتی منطقه گفت: در مجموع در استان اردبیل ۱۴۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده وجود دارد که بزرگترین آن در منطقه خلخال بنام منطقه حفاظت شده خلخال به وسعت ۸۸ هزار هکتار می باشد.

وی افزود: هم اکنون ۶۰ محیط بان در اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل فعالیت می نمایند که تعداد محیط بانان استان با وسعت مناطق تحت مدیریت استان متناسب نیست و تلاش و کوشش فراوان محیط بانان علی رغم کمبود ها، مشکلات معیشتی و سختی کار، عامل حفظ گونه های جانوری و گیاهی منطقه حفاظت شده آق داغ دانست.

در ادامه نادر فلاح مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل نیز برتوسعه و تقویت واحد های بوم‌گردی در مناطق بکر خلخال تاکید و از برنامه ریزی و هماهنگی لازم بمنظور معرفی جاذبه‌های گردشگری جنوب استان استان اردبیل به علاقه مندان، طبیعت گردان و شر کت کنندگان در کنفرانس اکوتوریسم ۲۰۲۰ در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

در پایان محیط بانان منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال مسائل و مشکلات و وضعیت حفاظتی منطقه را مطرح و استاندار اردبیل نسبت پیگیری موضوعات و موارد مطرح شده قول مساعد داد.

منطقه حفاظت شده آق داغ در سال ۸۹ به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات