کرمان به عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس در کشور معرفی شد

کرمان به عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس در کشور معرفی شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، از معرفی شهر کرمان جزو پنج استان پایلوت بازسازی اتوبوس در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، عبدالهادی طاهری با اشاره به بازسازی 21 اتوبوس پیشرو دیزل توسط این سازمان در کرمان، گفت: این اتوبوس‌ها چندین سال پیش در اختیار تعدادی از استان‌های کشور قرار گرفته بود که متاسفانه به دلیل مشکلات فنی در برخی از استان‌ها غیرفعال مانده بودند.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید abdolhadibus.jpg

وی ادامه داد: شهرداری کرمان به عنوان اولین استان کشور با نوآوری و خلاقیت توانست این اتوبس‌ها را فعال کند و به چرخه‌ی حمل و نقل شهری برگرداند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس شهرداری کرمان از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و مدیرکل ترافیک این سازمان به‌عنوان یکی از پنج استان پایلوت بازسازی اتوبوسرانی معرفی شد  و 7.5 میلیارد تومان به این سازمان تخصیص یافت اما به‌دلیل مشکلات اقتصادی دولت، این اعتبار به‌صورت قطعه به ما تحویل داده خواهد شد.

طاهری اضافه کرد: این قطعه‌ها در اختیار سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر کرمان قرار می‌گیرد تا بخشی از این قطعه‌ها را به استان‌های هم‌جوار واگذار کنیم و بخش عمده‌ای از این قطعات نیز به سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان تعلق دارد.

وی اضافه کرد: کرمان، تهران، قزوین، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی، پنج شهری هستند که به‌عنوان پایلوت بازسازی اتوبوس معرفی شده‌اند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: طی 14 ماهه گذشته بیش از 500 دستگاه اتوبوس در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، عرفه، اربعین حسینی، جاماندگان اربعین در جوپار، گردهمایی بسیجیان و نمایشگاه کتاب، رایگان سرویس‌دهی کرده‌اند؛ ضمن این‌که هر هفته حدود 30 دستگاه اتوبوس‌ به‌صورت رایگان کار سرویس‌دهی نمازگزارانِ نماز جمعه را به‌عهده دارند.

وی افزود: یکی از اقدامات فرهنگی سازمان نیز پشت‌نویسی اتوبوس‌ها بود؛ پیش از این پشت اتوبوس‌ها به عکس‌ها و جملاتی از وصیت‌نامۀ شهدا مزین شده بود که به مرور زمان، چهرۀ نازیبایی پیدا کرده بودند؛ بنابراین،  مجدد با نصب استیکر، اصلاح  شدند.

طاهری اضافه کرد: هم‌چنین در ایام مختلف از جمله روز هوای پاک، بازگشایی مدارس، جشن نیکوکاری، بزرگ‌داشت سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌فرجه) و فرهنگ‌سازی مناسبت‌های مختلف، بنرهای مربوط به آن ایام جلوی اتوبوس‌ها نصب شده است.

نجمه ابراهیمی نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات