آب شرب شهر سنندج سالم است

آب شرب شهر سنندج سالم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "سید کوشیار اعظم واقفی" در حاشیه بازدید از مجتمع تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و فرآیند تصفیه آب در این شهر، سلامت آب شرب سنندج را مورد تایید قرار داد و افزود: موضوع تغییر بوی آب به این دلیل است که در زمان ورود مواد مغذی به دریاچه سد، ایجاد جلبک کرده که می‌تواند مشکلاتی را به لحاظ طعم و بو ایجاد کند.
وی ادامه داد: این جلبک‌ها در سیستم تصفیه، از آب گرفته شده، اما برخی از این جلبک‌ها موادی ترشح می‌کنند که بویی شبیه به بوی خاک می‌دهد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور، برنامه‌ریزی برای پیشگیری از ورود مواد مغذی کمتر به دریاچه سد را یک نیاز ضروری دانست و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر همین مبنا باشد.
واقفی با اشاره به اینکه مواد جلبکی به لحاظ سلامت مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی‌کند، گفت: با این‌حال پذیرش طعم و بوی آن برای مصرف کننده ساده نیست.
وی افزود: در مجتمع تصفیه‌خانه آب سنندج تدابیری برای مقابله بیشتر با چنین شرایطی اندیشیده شده که از آن جمله می‌توان سیستم اوزون زنی و مواد منعقدکننده قوی و در نهایت سیستم تصفیه پیشرفته‌تر را نام برد که تا حد زیادی موفق بوده است.
در ادامه، طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور، مدیرعامل آبفای کردستان، نماینده مرکز بهداشت و شرکت آب منطقه‌ای استان مقرر شد برنامه‌های منظم و دوره‌ای به‌صورت جامع برای حفاظت از سد وحدت( قشلاق) شهر سنندج بر اساس اولویت‌ها تدوین و جهت اجرا به سازمان‌های مرتبط ابلاغ شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات