جمع آوري بيش از دوهزار انشعاب غيرمجاز برق در لرستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق لرستان، مديرعامل اين شركت گفت: اين تعداد انشعاب غيرمجاز مشهود و نامشهود جمع آوري و از اين تعداد 1016 انشعاب غيرمجاز به انشعاب دائم تبديل شده است.

مهندس فريدون خودنيا اظهار داشت: همچنين در مدت ياد شده تعداد يك هزار و 15 كنتور دستكاري شده نيز شناسايي كه پس از دريافت خسارت و انرژي هدر رفته، تعويض شده اند.

وي با اشاره به اينكه در راستاي اجراي اين مهم در سطح شركت توزيع بيش از 60 اكيپ اجرايي فعاليت دارند؛ اظهار داشت: وصل خودسرانه و غير استاندارد موجب هدر رفتن انرژي و خسارت به شبكه برق و همچنين در طول سال موجب بروز حوادث جاني متعددي اعم از فوت و يا نقص عضو مي شوند كه هزينه هاي اجتماعي زيادي را نيز به جامعه وارد مي سازند.

مهندس خودنيا يكي از مشكلات شركت توزيع برق لرستان را پديده برق هاي غيرمجاز دانست و گفت: با برنامه ريزي انجام شده مبارزه با برق هاي غير مجاز و دستكاري در لوازم اندازه گيري طي چند سال اخير شدت يافته و بر اساس تصويب قانون برخورد با برق هاي غيرمجاز در خرداد ماه سال 1397 با افرادي كه از برق غير مجاز استفاده نمايند علاوه بر جريمه نقدي در صورت تكرار به مجازات حبس نيز محكوم خواهند شد.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق لرستان افزود: در اين راستا همكاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي بسيار حائز اهميت بوده و تاكنون همكاري هاي خوبي در اين خصوص بعمل آمده كه بايد از دادگستري استان و فرماندهي نيروي انتظامي در استان تقدير كرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات