بزرگ‌ترین مجتمع بندری کشور با اقدام ضربتی وزیر راه و شهرسازی از وضعیت هشدار خارج شد

بزرگ‌ترین مجتمع بندری کشور با اقدام ضربتی وزیر راه و شهرسازی از وضعیت هشدار خارج شد

عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در این مجتمع  بزرگ بندری اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست‌آمده تا پایان مهرماه سال جاری نزدیک به ۱۲ میلیون تن کالای غیرنفتی که عمدتاً انواع کالاهای اساسی هستند در این بندر تخلیه شده‌اند.

وی افزود: این میزان تخلیه رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد که در این زمینه میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز نزدیک به ۶۰ هزار تن است که رشد ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در این خصوص که آیا همچنان این بندر با کمبود جا و دپوی بار به‌خصوص در بخش دولتی مواجه است، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مقام عالی وزارت، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر معاونت‌های این مجموعه و با بازدیدها و جلساتی که گذاشته شد این مسأله به‌طور جد مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص با تدابیر در نظر گرفته شده هم‌اکنون بندر امام خمینی(ره) از وضعیت هشدار خارج شده و مشکلی بابت ورود بار به بندر وجود ندارد و به همان میزان که بار وارد می‌شود، به همان مقدار نیز شاهد خروج هستیم.

وی تصریح کرد: کالاهای اساسی وارد شده به بندر امام که عمدتاً کالاهای اساسی هستند هم‌اکنون به‌طور شبانه‌روز در حال تخلیه در بندر بوده و کشتی‌های غول پیکر و اقیانوس پیما در حال پهلوگیری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از اواسط تابستان ۹۸ مجتمع بندری امام خمینی (ره) بابت دپوی کالا در وضعیت هشدار قرار گرفت. با پیگیری مستقیم وزیر راه و شهرسازی، سیاست تسهیل گیری خروج کالا به خصوص کالاهای دولتی در این بندر در دستور کار قرار گرفت. همسو با این سیاست، سایر ارگان ها و وزارتخانه های مرتبط وارد عمل شده و وضعیت ترخیص کالاهای اساسی از این مجتمع بندری، از ابتدای پاییز روان و در حال حاضر در وضعیت عادی قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات