مرمت و بازسازی راسته پنیر فروشان بازار ارومیه به اتمام رسید

مرمت و بازسازی راسته پنیر فروشان بازار ارومیه به اتمام رسید

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت:  مرمت و بازسازی راسته پنیر فروشان بازار ارومیه به اتمام رسید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ داریوش نوری  بیان کرد: یکی از اجزای اصلی و کلیدی فضاهای تاریخی شهر وجود بازارها است و این بازارها از معماری منحصر به فرد همراه با پیچ و خم راسته ها سبب شده تا پویایی مورد نیاز این بازارها را فراهم آورد که بر این اساس  عملیات مرمت و بهسازی بازار تاریخی این شهر در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات استحکام بخشی پایه ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه ها، احداث گنبدها و دیگر اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی اجرا شد، افزود:  مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی شهر یکی از مهمترین اهداف و رسالت های این سازمان در جهت زنده سازی بناهای تاریخی شهر ارومیه است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه  اظهار کرد: این عملیات با هدف مقاوم سازی ، ایمن نمودن مسیر تردد شهروندان و کسبه این بازار جهت جلوگیری از بروز هرگونه خطرات احتمالی مرمت و بهسازی شد.

وی درتشریح اقدامات اخیر در این پروژه گفت:  این پروژه جهت بازسازی و مرمت بازار ارومیه در کمترین زمان ممکن توسط حوزه بازآفرینی سازمان انجام و جهت بهره‌برداری در اختیار بازاریان ، کسبه و شهروندان قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات