اهم مصوبات یکصد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

اهم مصوبات یکصد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در یکصد و هشتمین جلسه صحن علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز که بعدازظهر امروز هشتم آبان‌ماه برگزار شد، سه دستور کار مورد بررسی اعضای این شورا قرار گرفت.
در جلسه امروز شورای شهر شیراز، بررسی لایحه شهرداری در خصوص آیین‌نامه اجرایی جشنواره شهروند برگزیده ادامه یافت و با تأیید کلیات این لایحه، تنها دو بند از آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق شورا ارجاع شد.
این آیین‌نامه از ماه‌های گذشته در دستور کار کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف مرتبط با حوزه فرهنگی شورا و شهرداری شیراز قرار داشت و اکنون با اتمام بررسی بندها و مواد آن در آستانه تصویب قرار گرفته است.
اعضای شورای شهر، همچنین با کلیات لایحه شهرداری شیراز مبنی بر انتزاع موضوع زیباسازی و منظر شهری از سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و تأسیس دو سازمان مستقل موافتقت کردند اما برای رفع برخی اشکالات شکلی و تعیین شرح وظایف و اهداف سازمان‌های مذکور به شهرداری فرصت یک ماهه دادند.
در صورت تصویب این لایحه، دو سازمان زیباسازی و منظر شهری و همچنین پارک‌ها و فضای سبز شهری، به عنوان دو سازمان مستقل در شهرداری فعالیت خواهند کرد.
در سومین دستور کار جلسه امروز مبنی بر تجدید انتخاب اعضای کمیته حسابرسی تا پایان دوره پنجم شورا، اعضای شورای شهر تصمیم‌گیری در این خصوص را در حیطه‌ی اختیارات کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر تشخیص دادند.
همچنین در بررسی آخرین دستور کار این جلسه، اعضای شورای شهر شیراز با افتتاح حساب سپرده در بانک عامل (بانک شهر) و استفاده از درآمد حاصله از محل سپرده مذکور برای پرداخت هزینه‌های تحمیل شده به شهرداری ناشی از انتشار اوراق و همچنین تأمین هزینه پرداخت 50 درصد سود سه ماهه اوراق از این محل موافقت کردند.
انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات