تداوم رویدادهای فرهنگی در شهر، سبب ماندگاری و تأثیرگذاری آن ها است

تداوم رویدادهای فرهنگی در شهر، سبب ماندگاری و تأثیرگذاری آن ها است

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين؛ رشوند‌آوه گفت: با توجه به حضور صدیقی به عنوان یکی از داوران دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین، در ابتدای این نشست، ابعاد مختلف برگزاری این جشنواره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: ایجاد و ثبت برند در گردشگری قزوین در ابعاد مختلف مانند نوسازی و بهسازی بناها و فضاهای واجد ارزش تاریخی، بازآفرینی شهری، برگزاری رویدادهای مرتبط با گردشگری و... در حال انجام و پیگیری است؛ اما آنچه سبب تأثیرگذاری این تلاش‌ها می‌شود، تداوم فعالیت‌ها است.

بهنام صدیقی نیز در این نشست گفت: جشنواره‌های عکاسی که به صورت مستمر در ایران برگزار شده‌، تأثیر ویژه‌ای در حوزه گردشگری داشته است که از جمله آن ها می‌توان به جشنواره‌های فیروزه در تبریز و خانه‌دوست در مشهد اشاره کرد که علاوه بر جذب گردشگران در زمان برگزاری رویدادها، زمینه پذیرش شهروندان جهت حضور مسافران را فراهم آورده است.

وی ادامه داد: چاپ کتاب در جشنواره‌های عکاسی، علاوه بر مستندنگاری این رویداد، به تولید محتوا در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی کمک می‌کند. البته تهیه محتوا و چاپ کتاب رویدادها، به حمایت نیاز دارد تا تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد و خود یک ابزار تبلیغاتی برای آن رویداد و شهر برگزارکننده باشد.

صدیقی با بیان اینکه هنرمندان، ایده‌های جذابی در برگزاری رویدادهای مختلف مانند جشنواره‌های عکاسی دارند گفت: می‌توان از این ایده‌ها در قزوین برای ایجاد تنوع و جذابیت در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی بهره گرفت؛ زیرا به لحاظ اجتماعی، قزوین شهر کهن‌تری نسبت به شهرهایی مانند اصفهان است.

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگر، تداوم برنامه‌های مربوط به رویدادها در فاصله زمانی برگزاری هر دوره است تا علاوه بر تولید محتوا، شهر در راستای اهداف و سیاست‌های آن رویداد به فعالیت خود به شکلی پویا ادامه دهد.

این مدرس دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: از ظرفیت هنرمندان می‌توان جهت تعریف و برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی در مسیر گردشگری فرهنگی- تاریخی قزوین بهره‌مند شد تا علاوه بر جذب گروه‌های مختلف توریست به این شهر و آشنایی آنان با جذابیت‌های محور گردشگری، این مسیر در ذهن شهروندان نیز ماندگار شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات