شهردار یزد یکی از شاخص های...

شهردار یزد یکی از شاخص های...

شهردار شهر جهانی یزد با بیان اینکه یکی از شاخص های شهر میراث جهانی یزد، برگزاری آئین های عزاداری فاخر آن است، تصریح کرد: شب‌های فرهنگی با موضوع‌های مختلف، نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در مراسم "شب آئین های عزاداری یزد" با اشاره به اینکه یکی از شاخص های یزد، برگزاری آئین های عزاداری فاخر آن است، اظهار داشت: اینک در بررسی نگاه معنوی به شهر یزد در جهان، به واسطه این آئین های عزاداری به عنوان حسینیه ایران خطاب می شویم.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: این مهم یک اتفاق نبوده است بلکه واقعیتی است که در آئین های عزاداری یزد قابل توجه است.

وی با بیان اینکه مردم متدین یزد توجه خاصی به برپایی مراسم عزاداری امام‌حسین (ع) دارند و نوع عزاداری و مجالس ماه محرم و صفر مردم این دیار در کشور الگو و نمونه در ابراز عشق و علاقه به خامس‌آل عبا (ع) است، تاکید کرد: حفظ و گسترش این سنت ارزشمند دیرینه وظیفه ایست که امروز بر ما محول شده است.

عزیزی افزود: انتقال مفاهیم بلند عزاداری مردم به دیگران و گسترش فرهنگ معارف دینی و ارزشی کاری مهم و اثربخش است.

شهردار یزد با بیان اینکه شب‌های فرهنگی با موضوع‌های مختلف نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی دارد، ابراز امیدواری کرد: برگزاری امور فرهنگی و اجتماعی می تواند در انتقال آیین‌های گذشته به نسل جدید همواره در این شهر موثر باشد.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات