برخورداری بیش از 16 هزار نفر از سامانه فاضلاب در آ...

برخورداری بیش از 16 هزار نفر از سامانه فاضلاب در آ...

برخورداری بیش از 16 هزار نفر جمعیت روستایی آذربایجان غربی از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از برخورداری 16 هزار و 654 نفر جمعیت روستایی استان از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب خبر داد.

صادق عبدلزاد با بیان اینکه این تعداد جمعیت روستایی در سه روستای سیلاب سلماس، گوگ تپه مهاباد و قولنجی ارومیه از مزایای شبکه های جمع آوری فاضلاب برخوردار هستند، اظهار داشت: پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای چوپلو شهرستان تکاب نیز مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی با اعلام اینکه این پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و بهره برداری رسمی از آن آغاز خواهد شد، افزود: با بهره برداری از این پروژه، تعداد جمعیت روستایی برخوردار از سامانه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای استان به 18 هزار و 442 نفر افزایش خواهد یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت موضوع جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در سطح روستاها اظهار کرد: برای این منظور، عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر نیز در سطح روستاهای استان آغاز شده است.

وی گفت: این پروژه ها شامل سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای وار شهرستان خوی، یولاگلدی شوط، ریحان آباد ارومیه و داشبند بوکان است که در مرحله اجرایی قرار دارند.

عبدلزاد با بیان اینکه این پروژه ها از 45 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند، افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه ها، شش هزار و 135 خانوار با 21 هزار و 655 نفر جمعیت از مزایای آنها برخوردار خواهند شد.

وی، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ها را 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی عنوان کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات