بازدید دادستان شیراز از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز به همراه مدیرکل محیط‌زیست، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت عمران صدرا، شهردار صدرا و نیز مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران آبفا شیراز در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا در جریان مشکلاتی که باعث ایجاد تاخیر در بهره برداری تصفیه خانه  فاضلاب صدرا شده  قرار گرفت.

دادستان شیراز با ورود به قضیه تصفیه‌خانه‌های شهر شیراز و صدرا  از دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله محیط‌زیست، آب و فاضلاب و علوم پزشکی نیز خواسته‌ که وارد این موضوع شوند. در این بازدیدها مصوباتی تهیه شده که دستگاه‌ها باید نسبت به رفع مشکلات تصفیه‌خانه‌ها در مدت قانونی تعیین‌شده اقدام کنند.

حیدر آسیابی هدف از این بازدیدها را حذف تشریفات اداری اعلام کرد و گفت: در چند مدت گذشته بازدیدهایی از تصفیه‌خانه‌های مختلف شیراز ازجمله سلطان‌آباد و شهر صدرا انجام گرفته و در این خصوص این ادعا مطرح‌شده که پساب فاضلاب شهر صدرا باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است.

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس قانون دادستان مکلف است موضوعات را پیگیری کند بیان کرد: قبل از احداث شهرها باید به فکر زیرساخت های آن و خدمات عمومی از جمله ایجاد سیستم فاضلاب شهر باشیم.

در این بازدید رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز با  ابراز تأسف بر عدم برنامه ریزی جهت اجرای زیرساخت‌ها برای شهر صدرا اظهار داشت: 1300 شهر در کشور داریم که شبکه جمع آوری فاضلاب در حدود فقط 300 شهر اجرا شده و صدرا هم یکی از شهرهایی است که شبکه فاضلاب در آن در حال اجرا است ومردم باید تا قبل از اتصال به شبکه  فاضلاب از چاه جذبی استفاده کنند و نباید فاضلاب خود را در جداول شهری رها کنند.

ا...بخش نظر پور گفت: رشد شهر صدرا چندین برابر پیش بینی ها بوده است هم اکنون حدود 70 هزار اشتراک آب‌و 46 هزار اشتراک فاضلاب در این شهر وجود دارد.

مدیر عامل آبفا افزود : درشهر صدرا صد کیلومتر شبکه آب و حدود 60 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده است. همچنین مخزن 15 هزار متر مکعبی در هفته دولت در مدار بهره برداری صدرا قرار گرفت .ضمن اینکه خط جدید آبرسانی از سد دورد زن ابتدا شهر صدرا را مشروب ساخته و سپس به شیراز می رسد همچنین 21 حلقه چاه در صدرا حفر شده که اینها نشان دهنده توجه شرکت آب و فاضلاب شیراز به شهر صدرا است.

وی همچنین اظهار داشت: احداث مسکن های مهر در صدرا نیز پیش بینی نشده بود که حدود 30 هزار واحد مسکن مهر به شهر صدرا به تنهایی مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.

نظرپور اضافه کرد: از ابتدا جانمایی تصفیه خانه صدرا اشتباه و این به اصطلاح تصفیه خانه فقط یک برکه تثبیت بوده و هیچ گونه امکانات  و تکنولوژی در آن استفاده نشده بوده و علاوه بر آن برای 8 هزار نفر بکارگیری شده که شرکت آب و فاضلاب شیراز ضمن تجهیز این تصفیه خانه ظرفیت خدمات آن را به 30هزار نفر افزایش داده و دیگر گنجایش جمعیتی بیش از این ندارد و باید به سمت احداث تصفیه خانه جدید برویم که در همین راستا شرکت آب و فاضلاب شیراز اقدام به احداث تصفیه خانه جدید کرده است که در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به لحاظ کمبود اعتبارات متاسفانه به مشکل برخوردیم و امیدواریم با عنایت مسئولین محترم و ارشد استان اعتبارات مورد نیاز این پروژه تامین شود که در این صورت تا پایان سال بخش آب و سپس بخش لجن آن را در مدار بهره برداری قرار خواهیم داد .

وی در پایان اظهار داشت: برای تکمیل این تصفیه خانه 48میلیارد تومان مورد نیاز است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات