وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در خراسان جنوبی

وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در خراسان جنوبی

به گزارش ایسنا، حسن اکبری، امروز ۱۱ آبان، در نشست منطقه‌ای هماهنگی و نظارت بر پروژه‌های مقابله با گرد و غبار ویژه استان‌های جنوبی و شرق کشور، اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار است، افزود: خراسان جنوبی بیش از دو میلیون هکتار کانون فرسایش بادی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر بسزایی گذاشته و در بخش‌هایی از استان چرای بی‌رویه دام باعث کاهش شادابی پوشش گیاهی شده است.

اکبری با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال استان در بحث دام است که برای این جمعیت باید شغل پایدار ایجاد شود، تصریح کرد: بیش از سه میلیارد مترمکعب کسری مخزن در استان داریم و علاوه بر این تغییر کاربری نسبتا گسترده در حوزه کشاورزی باعث شده کانون‌های فرسایش بادی رو به افزایش باشد.

وی با بیان اینکه در دهه اخیر حدود ۵۴ درصد کانون‌ها افزایش داشته است، تصریح کرد: تغییر اقلیم کار را سخت‌تر کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: باید ببینیم چیدمان توسعه را به چه شکل انجام دهیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، با این شرایط مقابله کنیم.

اکبری ادامه داد: قطعا تصمیم‌گیری‌ها بر روی توسعه تاثیرگذار خواهد بود که در این راستا اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به همگرایی دستگاه‌ها و پشتیبانی مراجع تصمیم‌ساز، تصریح کرد: سند سازگاری با کم‌آبی تدوین و مصوب شده است که اجرای این سند به تقویت مدیریت منابع آب کمک خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات موثر منابع طبیعی و حمایت خوب استانداری، یادآور شد: امیدواریم با همگرایی دستگاه‌ها بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات