تقویت صنعت برق سوریه با کمک شرکت‌های ایرانی/ آموزش نیروی انسانی صنعت برق سوریه توسط متخصصان ایرانی

تقویت صنعت برق سوریه با کمک شرکت‌های ایرانی/ آموزش نیروی انسانی صنعت برق سوریه توسط متخصصان ایرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد زهیر خربوطلی" در نشست امضای یادداشت تفاهم همکاری همه جانبه میان وزارتخانه‌های نیرو و برق ایران و سوریه طی سخنانی روابط تاریخی دو کشور را بسیار عمیق و ریشه‌دار دانست و گفت: این سفر به دنبال دعوت وزیر نیروی ایران برای حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در تهران و پیشنهاد ایشان برای تدوین یادداشت تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور ‌راه‌اندازی کمیته‌های مشترک بین وزارت نیروی ایران و وزارت برق سوریه انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه از طریق این تفاهم‌نامه به دنبال تقویت صنعت برق در سوریه هستیم، افزود: هدف اصلی این تفاهم‌نامه بومی‌سازی تکنولوژی و توانمندی تولید تجهیزات صنعت برق در سوریه است.
وزیر برق سوریه ادامه داد: همچنین توافق شده زمینه انتقال تجربیات و آموزش نیروهای فعال در صنعت برق سوریه از طرف ایرانی فراهم شود.
خربوطلی افزود: توافق کرده‌ایم مرکز هماهنگی و مدیریت اصلی در وزارت برق سوریه نیز که فعالیت آن از حدود 10 سال پیش متوقف شده بود، دوباره راه‌اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: این سفر در چارچوب روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه انجام شده است؛ روابطی که چه در سطح رهبران، چه دولت‌ها و ملت‌های دو کشور بسیار عمیق و ریشه‌دار است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات