در مرحله   اول مسابقات  استانی  مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب وفاضلاب کشور ۱۷۸ تیم در اصفهان به رقابت پرداختند

در مرحله اول مسابقات استانی مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب وفاضلاب کشور ۱۷۸ تیم در اصفهان به رقابت پرداختند

مرحله   اول مسابقات  استانی مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب وفاضلاب کشور با حضور ۱۷۸ تیم  در تاریخ ۲۱ الی ۲۳ مهرماه در دو بخش تئوری و عملی در اصفهان برگزار شد. ۴۰ تیم در بخش نصب انشعاب آب ، ۲۱ تیم در بخش نصب انشعاب فاضلاب ،  ۴۵ تیم در بخش تعمیرات خطوط لوله ، ۳۸ تیم در بخش عیب یابی مدارهای فرمان در تابلوهای برق  و ۳۴ نفر در بخش آزمون پارامترهای شیمیایی نمونه آب شرکت کردند.
پس از برگزاری  مرحله اول مسابقات استانی   در تاریخ ۲۱ الی  ۲۳ مهر ماه ۸ تیم در هر بخش بعنوان برگزیده شناخته شدند که در تاریخ یکم آبان ماه رقابت نهایی بمنظور انتخاب ۵ تیم برای راهیابی به مرحله بلوکی انجام گرفت. در نهایت در بخش تعمیرات خطوط لوله آب شرکت آبفا روستایی اصفهان به مرحله بلوکی راه یافت و تیمهای آبفا منطقه ۳ ویک به ترتیب به مقام های دوم و سوم دست یافتند.
در بخش نصب انشعاب آب تیم آبفا خوروبیابانک به مرحله بلوکی رسید و تیمهای آبفا روستایی اصفهان و آبفا نجف آباد در رده های بعدی قرار گرفتند.
در بخش نصب انشعاب فاضلاب تیم آبفا کوهپایه به مرحله بلوکی راه یافت و تیمهای آبفا منطقه یک و آبفا روستایی خوروبیابانک به ترتیب به مقام دوم و سوم دست یافتند.
در بخش عیب یابی مدار فرمان تابلوهای برق تیم آبفا لنجان به مرحله بلوکی صعود کرد و تیمهای آبفا ستاد مرکزی و تصفیه خانه فاضلاب شمال به ترتیب به مقامهای دوم و سوم رسیدند.
در بخش آزمون کنترل شیمیایی آب خانم محدثه السادات  شاهمردای و شیما شاپور بلند به مرحله بلوکی راه یافتند و سید محسن حسینی و ریحانه نصر اصفهانی مقام دوم و فاطمه عقدایی و مریم پور عباسی به مقام سوم دست یافتند.
گفتنی است در مرحله بلوکی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با شرکتهای آبفا یزد،کاشان،کهگیلویه وبویرآحمد و چهارمحال و بختیاری در گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
بهره برداران شرکت آبفا استان اصفهان در حالی در مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب وفاضلاب کشورحضور یافتند که در چند سال اخیر به رغم محدودیتهای منابع آبی به خوبی توانستند آب شرب مشترکین را به صورت پایدار تامین کنند، که این مهم ناشی از مهارت بهره برداران در استفاده بهینه از تاسیسات و منابع بوده اما با این وجود برگزاری این مسابقات بسیار موثر در ارتقاء مهارت بهره برداران در زمینه ارائه خدمات بهینه به مشترکین می باشد در این زمینه  باقری مدیر آبرسانی شرکت آبفا استان اصفهان برگزاری مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب کشور را  امری بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: با برگزاری این مسابقات قطعا ارائه خدمات بسیار مطلوبتر و بهتر از گذشته در اختیار مشترکین قرار می گیرد چراکه برگزاری این مسابقات در ارتقاء دانش بهره برداران بسیار موثر می باشد.
عضو کمیته علمی و اجرایی  مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب کشورگفت: قطعا برگزاری این مسابقات در نهایت افزایش سرعت عمل ،استفاده از تجهیزات به روز، افزایش کیفی سطح خدمات را بهمراه دارد که این امر هدف غایی فعالان صنعت آبفا در اصفهان می باشد..
وی افزود: باید نظارت ها  بر انجام فعالیتهای در بخش بهره برداری بیش از گذشته باشد تا بهره برداران در حین انجام وظایف محوله تمام نکات علمی ، تخصصی ، ایمنی و استاندارد را به خوبی رعایت کنند تا شاهد ارائه خدمات بیش از پیش به مردم باشیم.
باقری پیرامون تعمیرات خطوط آبرسانی که یکی از محورهای جشنواره بوده است اظهار داشت:دردهه های گذشته تعمیر خطوط آبرسانی بسیار زمانبر بوده در حالیکه هم اکنون تعمیرات خطوط آبرسانی در کمترین زمان ممکن انجام می شود و نهایت بیش از ۲ ساعت زمان نمی برد که این مهم در جلب رضایت مردم امری بسیار اثر گذار بشمار می آید.همچنین عامل بسیار مهمی هم در کاهش هدر رفت آب محسوب می شود .
در این میان جعفری معاون بهره برداری شرکت آبفا روستایی استان اصفهان برگزاری این مسابقات را بسیار تاثیر گذار در اجرای اصولی پروژه ها برشمرد و گفت: برگزاری این مسابقات منجر می شود کارشناسان علاوه بر مرور دستورالعمل های پنج گانه شرکت مهندسی آب وفاضلاب که بمنظور اجرای صحیح  پروژه ها تدوین نموده با فضای عملیاتی اجرا پروژه ها بیش از پیش آشنا شوند به گونه ایی که در ترسیم طرحها محدودیهای اجراء را بخوبی لحاظ نمایند.
عضو کمیته علمی ، اجرایی این مسابقات در ادامه افزود: مشاهدات حاکی ازآن است  شرکت کنندگان در مسابقات مهارت سعی در انجام محورهای مسابقه    به صورت علمی ، تخصصی و استاندارد دارند که   این رویه در صورت نهادینه شدن ارتقاءکیفی خدمات را بدنبال دارد.
وی تحلیل نتایج مسابقات را بسیار موثر  در شناسایی نقاط ضعف و قوت بهره برداران دانست و خاطر نشان ساخت: با تحلیل و بررسی  نتایج مسابقات می توان راهکارهایی جهت رفع نقاط ضعف ونیز ارتقاء نقاط قوت مدنظرقرار داد.
اینها در حالی از سوی معاون بهره برداری شرکت  آبفار روستایی اصفهان عنوان شد که از جمله اهداف برگزاری این مسابقات  ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد شرکت های آب و فاضلاب، تهیه استانداردهای لازم برای انجام فعالیت های حوزه صنعت آب و فاضلاب، ایجاد انگیزه و روحیه نشاط در بین کارکنان،  توسعه مشارکت جمعی ، انتقال تجربیات اجرايی و عملیاتی همکاران در سطوح مختلف، ارتقاء دانش و مهارت فنی اکیپ های عملیاتی، شناخت دقیق نقاط ضعف و قوت عملیات اجرايی ، توسعه کار تیمی و يافتن استعدادهای ویژه ، ارتقاء وضعیت ايمنی کارگاه ها، آموزش های عملی جهت افزايش سرعت، دقت و کیفیت انجام کار و بکارگیری و معرفی تجهیزات نوين عنوان گردید .
در این زمینه توکلی  مدیر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان برگزاری این دوره از مسابقات را بسیار مطلوب  در آموزش مهارت  تخصصی به بهره برداران برشمرد و اعلام کرد: برگزاری این مسابقات در حقیقت دوره آموزشی بسیار جامع و کامل پیرامون  موضوعات فنی و اجرایی، بخش های مختلف بهره برداری می باشد به نحویی که بهره برداران با دانش روز آشنا می شوند.
دبیر کمیته علمی مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب کشورافزود: شرکت کننده گان در این مسابقات تجهیزات، ابزار آلات و مصالح آنها بسیار کامل بوده که این رویه در صورت تداوم  در ارائه خدمات مطلوب موثر واقع می شود .
وی سطح علمی و تخصصی شرکت کننده گان در این مسابقات را قابل توجه دانست و خاطر نشان ساخت: بررسی ها بیانگر آن است که سطح علمی و تخصصی شرکت کننده گان بسیار بالاست و انتظار می رود شاهد درخشش بهره برداران آبفا اصفهان در سطوح بلوکی و نهایی باشیم.

همچنین ملاباشی دبیر کمیته علمی و اجرایی مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب کشور داوری های این دوره از مسابقات را عادلانه خواند و تصریح کرد: هر کدامیک از محورهای مسابقات توسط گروهی از داوران مورد ارزیابی قرار می گرفت و ملاک داوری ها هم بر اساس رعایت اصول ایمنی ، نظم و انظباط ، سرعت عمل ،  دقت در اجراء  ، تخصص و توان فنی بهره برداران بوده است

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفا استان اصفهان تخصص و توان فنی بهره برداران  را یکی از عوامل بسیار اثر گذار در ارزیابی ها برشمرد و اظهار داشت:درست است که برخورداری از تجهیزات و ابزار آلات موثر در امتیاز دهی تیم ها بوده اما مولفه ایی که بیش از سایر عوامل مورد توجه قرار گرفته برخورداری تیمها از توان فنی ،تخصصی بوده است و به جرات می توان گفت از اعمال سلیقه در داوری ها پرهیز گردید. بطوریکه براساس نظر گروهی و با صلاحدید سر داور، امتیازات به تیمها تعلق می گرفت.
وی شور و شوق  تیمهای حاضر در مسابقات را عاملی بسیار نشاط آور برشمرد و بیان داشت:بسیار جای خوشحالی ست که تیمهای حاضر در مسابقات با شور و اشتیاق مثال زدنی به رقابت سالم می پردازند و این رویکرد می تواند زمینه های  ارائه خدمات پایدار به مشترکین را هموار سازد.
ملاباشی با اشاره به  تبادل تجربیات میان تیمهای حاضردر مسابقات اعلام کرد: تیمها با تبادل تجربیات و الگو برداری از یکدیگر بسترهای مدیریت دانش در بخش بهره برداری را رقم زدند که این مهم در شکوفایی صنعت عامل موثری قلمداد می شود.
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفا اصفهان ادامه داد: قطعا خلاقیت و نوآوری در روش اجراء یکی از دستاوردهای مهم برگزاری مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب و فاضلاب کشور می باشد که در این دوره از مسابقات ما شاهد خلاقیت و نوآوری توسط برخی از تیمهای حاضر در مسابقات بودیم.
وی حضور بانوان شاغل در صنعت آبفا را  در این مسابقات بسیار حائز اهمیت خواند و خاطر نشان ساخت: بانوان شاغل در آبفا حضور پر رنگی در این دوره از مسابقات داشته اند که انتظار می رود در مراحل بلوکی و نهایی حائزرتبه برتر شوند این درحالیست که یک چهارم گروه داوری را هم بانوان تشکیل دادند که با دقت مثال زدنی به امر داوری پرداختند.


مسئولیت طراحی سوالات علمی و عملی مسابقات بر عهده کمیته علمی مسابقات بوده و نتایج و نظارت بر حسن انجام مسابقات  هم نیز به عهده این کمیته می باشد   این در حالیست که  سوالات علمی و عملی با توجه به روش اجرائی مسابقات و امکانات پیش بینی شده طراحی گردید.
اعظم السادات مرتضوی مدیر آموزش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون برگزاری آزمون تئوری مسابقات  استانی مهارتهای فنی و تخصصی بهره برداری شرکتهای آب وفاضلاب کشور گفت: ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف شرکت های آب و فاضلاب
ارتقاء دانش و مهارت فنی اکیپ های عملیاتی آموزش های عملی جهت افزايش سرعت، دقت و کیفیت انجام کار از جمله اهداف برگزاری این مسابقات بوده که در این راستا برای تمامی شرکت کننده گان در این مسابقات دوره های آموزش دستورالعمل پنچ گانه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد
عضو کمیته علمی و اجرایی این مسابقات افزود: تیمهای شرکت کننده درمسابقات پس از برگزاری آزمون علمی موظف بودند در آزمون تئوری هم که براساس محور فعالیت آنها تنظیم شده بود شرکت نمایند.
مرتضوی عنوان کرد:آزمون تئوری در سایت آموزش به صورت آنلاین همزمان با دیگر شرکت کنندگان در کشور برگزار شد این در حالیست که سرپرست همه تیمهای حاضر در مسابقات ملزم به  حضور در آزمون تئوری بودند.
مدیر آموزش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  اعلام کرد:از مجموع امتیازات هر تیم ۲۰ درصد آن مختص به آزمون تئوری بوده است.
یکی از محورهای مسابقات عیب یابی مدارهای فرمان در تابلوهای برق بوده است که سید حسین مصطفوی مدیر انرژی و سیستم های کنترل شرکت آب و فاضلاب استان دراین باره گفت:برگزاری رقابت بین فعالان در بخش عیب یابی مدارهای فرمان در تابلو های برق در راستای ارائه خدمات پایدار به مشترکین بسیار حائز اهمیت می باشد
دبیر کمیته علمی ، اجرایی مسابقات افزود:تمام تاسیسات حیاتی شرکت مجهز به مدار های فرمان در تابلو های برق هستند و اگر اختلالی درتامین انرژی برق  تاسیسات صورت گردد قطعا ارائه پایدار خدمات با چالش هایی مواجه میشود.
وی افزود: برای اینکه بهره برداران دربخش انرژی در  تصفیه خانه آب و ایستگاههای پمپاژ در سطح استان  بتوانند آب مورد نیاز مشترکین را در اختیار آنها قرار دهند باید با تسلط بر دانش روز در صورت اختلال در مدار فرمان تابلوهای برق این حوادث را در کمترین زمان ممکن مهار کنند.
مصطفوی گفت: با برگزاری این مسابقات بهره برداران قطعا با دانش و تکنولوژی روز آشنا میشوند که این امر افزایش سطح کیفیت و کمیت خدمات را رقم می زند همچنین انتقال تجربیات یکی دیگر از مزیتهای برگزاری این دوره از مسابقات به شمار می آید.
دبیران  و اعضای کمیته علمی و اجرایی اولین دوره مسابقات  فنی و تخصصی مهارتهای بهر ه برداران  کشور در اصفهان  همگی متفق القول بودند که برگزاری این مسابقات در نهایت افزایش مهارت بهره برداران را بهمراه خواهد داشت چرا که  برگزاری این رقابتها زمینه های کسب مهارت و دانش روز بهره برداران را مهیا می کند
که پیرامون این نقطه نظر حقیقی مسئول نصب انشعاب آب منطقه چهار اصفهان گفت: بمنظور کسب موفقیت در این مسابقات دستورالعمل پنچ گانه شرکت مهندسی را مطالعه نمودیم ،مطالعه این دستورالعمل باعث شد که مراحل نصب انشعاب  آب را مطابق دستورالعمل و اصولی انجام دهیم در حالی که بعضا در گذشته تمام اصول و قواعد را به خوبی در دستور کار قرار نمی دادیم مسلما در آینده هم مطابق دستورالعمل به انجام وظایف می پردازیم.
سرپرست نصب انشعاب فاضلاب آبفا مبارکه برگزاری این مسابقات را موثر در ارتقاءسطح کیفی خدمات دانست و اعلام کرد: با حضور در این مسابقات یاد گرفتیم در کوتاهترین زمان و باسرعت می توان با رعایت تمام نکات ایمنی و فنی خدمات مورد نیاز را در اختیار متقاضیان قرار داد
رضا محبی مسئول نصب انشعاب فاضلاب منطقه ۳ اصفهان گفت: تیم نصب انشعاب فاضلاب  آبفا منطقه ۳ تمام موارد تخصصی نصب انشعاب فاضلاب را به خوبی رعایت نموده و مطابق استاندارد و با رعایت نکات ایمنی نصب انشعاب فاضلاب را انجام داده اما رعایت  برخی از نکات ایمنی و تخصصی را هم در این دوره مسابقات یاد گرفتیم
محمد رضا دهقان سرپرست تیم تعمیرات خطوط انتقال آب شهرضا گفت: در این مسابقات تاثیر نصب مانومتر  در قسمت های مختلف خطوط لوله را به خوبی یاد گرفتیم در حالیکه قبل از برگزاری این مسابقات مانومتر را فقط در  بعضی از نقاط خطوط نصب می کردیم اما با این فرایند تنظیم فشار آب بهتر از قبل انجام می گیرد و در مهار به موقع حوادث هم موثر است.
مجتبی عمرانی سرپرست تیم تعمیرات خطوط لوله آب منطقه ۵ گفت: با برگزاری این مسابقات از اینکه فعالیت ما دیده شد و به این نتیجه رسیدم که کار مفیدی برای شرکت انجام می دهم و موثر هستم خیلی خوشحالم وی درپاسخ به اینکه آیا بعد از مسابقات هم با رعایت تمام نکات ایمنی و فنی اقدام به انجام وظایف می کنید گفت: اگر نظارت دقیقی بر تجهیزات و ابزاری که پیمانکاران در اختیار ما قرار دهند صورت پذیرد قطعا ما با تجهیزات نوین بهترین خدمات را در حداقل زمان  در اختیار مردم قرار می دهیم.







لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات