«عمل خالصانه و عاشقانه»، عامل ماندگاری نام مرحوم تفضلی است

«عمل خالصانه و عاشقانه»، عامل ماندگاری نام مرحوم تفضلی است

سعید ابریشمی‌راد در مراسم نکوداشت ارباب تفضلی، با اشاره به وجوه متعدد شخصیت این کارآفرین، خیَر و صنعت‌گر برجسته خطه نخستین‌ها گفت: اگر تنها به نقش‌آفرینی این مرد بزرگ در حوزه صنعت بپردازیم به ایشان ظلم کرده‌ایم.

وی، تأکید کرد: جهان به واسطه همت مردان بزرگ ساخته شده که به راستی یکی از این بزرگ‌مردان ارباب تفضلی بوده است.

شهردار کاشان یادآور شد: بر این باورم که حتی اگر حضور ایشان در صنعت رقم نخورد باز در عرصه‌های دیگر شاهد ثأثیرات مهم و مثبت‌شان برای جامعه و مردم خویش می‌بودیم.

ابریشمی‌راد، تغییر و دگرگونی را اقتضای گذر زمان، جبر توسعه و پیشرفت تکنولوژی دانست و افزود: شاید کارخانه شماره یک نیز از این قاعده مستثنی نباشد اما مهم این است که چگونه این اتفاقات و تغییرات را رقم می‌زنیم.

وی، عشق به کار و تولید و اشتیاق به خدمت را از مشخصه‌های بارز ارباب تفضلی ذکر کرد و ماندگاری نام ایشان پس از سال‌ها را نشانه عمل خالصانه و صادقانه و بر مبنای عشق و یقین این شخصیت برجسته و البته بیانگر قدرشناسی مردم شریف کاشان دانست.

شهردار کاشان، احداث بزرگ‌ترین پردیس فرهنگی کاشان با بهره‌گیری از سالن مستحکم بتنی در اراضی کارخانه ریسندگی و بافندگی را یادآور شد.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه، طراحی متناسب این سالن با کاربری فرهنگی بود به گونه‌ای که با بررسی و نظر کارشناسان طراحی بهتری از طراحی موجود وجود نداشت و این چنین ارباب تفضلی با این یادگاری‌اش توانست در حوزه فرهنگ نیز منشأ اثر و خدمت باشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات