پرداخت بيش از 120 ميليارد ريال پاداش همكاري مرحله اول ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي توزيع فارس، مراسم تقدير و تجليل از كشاورزان همكار با اين شركت در كاهش پيك بار سال 98 برگزار شد.

در اين مراسم، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس از پرداخت بيش از 120ميليارد ريال پاداش همكاري در مرحله اول به كشاورزان دركاهش پيك 98 خبر داد و گفت: اين شركت در راستاي نيل به اهداف كاهش پيك بار و با درنظر گرفتن مصرف 46 درصدي مشتركين كشاورزي از كل مصرف انرژي، سمت و سوي برنامه هاي مديريت مصرف خود را به سمت نصب و توسعه استفاده از لوازم اندازه گيري هوشمند، كنترل و نظارت بر عملكرد مصارف كشاورزي و عقد تفاهم نامه با اين دسته از مشتركان قرار داده است.

احمدرضا خسروي ادامه داد: در تابستان سال جاري و در مرحله اول محاسبات، تعداد 21423 مشترك كشاورزي با تاثير گذاري 641 مگاوات كاهش ديماند در كنترل پيك بار تابستان 98 با اين شركت همكاري كرده كه مشمول بخشودگي بهاي برق مصرفي و پاداش همكاري به مبلغ 120 ميليارد ريال شدند.

اين مقام مسئول يادآور شد: همچنين با همكاري مشتركان كشاورزي با صنعت برق به ميزان 231 ميليون كيلووات ساعت در مصرف انرژي الكتريكي صرفه جويي به عمل آمد.

خسروي، صرفه جويي در مصرف آب به ميزان حدود 190 ميليون متر مكعب را از مزيت هاي ديگر اين همكاري و تعامل عنوان كرد و اظهار داشت: اين ميزان صرفه جويي در ميزان آب، با درنظر گرفتن شرايط خشكسالي استان فارس دستاورد مهمي محسوب مي شود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس، در بخش ديگري از سخنان خود به نتايج مثبت اجراي پروژه هاي پيك سايي در سال 98 اين شركت  اشاره كرد و گفت: از جمله اين نتايج مي توان به جلوگيري از انتشار مقادير قابل توجهي گازهاي آلاينده و گلخانه اي به جو اشاره كرد.

وي همچنين يادآور شد: عدم ورود گازهاي آلاينده به جو كشور در اثر صرفه جويي انرژي الكتريكي در سال جاري اين شركت حدودا به ميزان  198هزار تن است.

اين مقام مسئول در ادامه امنيت غذايي جامعه را مرهون تلاش و همت كشاورزان دانست و بيان داشت: در حال حاضر 80درصد از چاه هاي كشاورزي داراي پروانه اين استان برقدار شده اند كه اين سبب شده تا بسياري از مشكلات اين قشر عزيز در تامين سوخت و ... برطرف شود.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس، تعداد مشتركان كشاورزي برقدار استان فارس را 40 هزار مشترك برشمرد و اظهار داشت: از اين لحاظ بزرگترين جامعه آماري مشتركين كشاورزي برقدار، درسطح كشور محسوب مي شويم واين موضوعات سبب شده است تا پيوند عميق و معناداري بين حوزه هاي انرژي استان و كشاورزي وجود داشته باشد.

در ادامه اين نشست معاون توسعه مديريت و منابع استانداري فارس اظهار كرد: در استان فارس 3 درصد از كل مشتركان شركت توزيع نيروي برق استان مشترك حوزه كشاورزي هستند.

عبدالرضا قاسم پور، با اشاره به چالش هاي پيش روي صنعت برق، استفاده غير بهره ور از برق، عدم ساماندهي اقتصادي در برق و رشد مصرف را از جمله اين چالش ها برشمرد و بر لزوم استفاده از همه ظرفيت ها براي مصرف بهينه انرژي برق تاكيد كرد.

دكتر قاسم پور، با بيان اينكه دسترسي به انرژي برق، رفاه اجتماعي را به دنبال داشته و گردش چرخ هاي اقتصادي به آن وابسته است عنوان كرد: اگر مصرف صحيح اين انرژي مديريت نشود؛ كارخانه ها، شركت ها و واحدهاي توليدي با قطعي برق و خاموشي مواجه مي شوند كه اين اتفاق اثراتي منفي دراشتغال و رونق اقتصادي در پي خواهد داشت.

وي بهره وري انرژي را از راهبردهاي مهم تحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد و تاكيد كرد: ما بايد به نسل هاي آينده و همچنين اقتصاد ملي توجه كنيم. دكترقاسم پور با بيان اينكه در تاريخ چهل ساله انقلاب اسلامي همواره مشاركت مردمي راهگشاي مشكلات بوده و سبب پيروزي در امور مختلف شده است، افزود: بي ترديد همكاري و همراهي مردم و اقشار مختلف از جمله نظام صنفي وكشاورزان و اصناف در مديريت مصرف انرژي و صرفه جويي در استفاده از آب و برق اثر گذار خواهد بود.

معاون استاندار فارس فرهنگ سازي را گامي موثر در مديريت صحيح مصرف برق و ساير انرژي ها برشمرد و در پايان نيز از همكاري شركت توزيع نيروي برق استان، كشاورزان و نظام صنفي امور كشاورزي استان و شهرستان ها تقدير كرد.

در بخش ديگري از اين مراسم، مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس نيز به بيان اهميت برق در زندگي امروز پرداخت. عبدالعزيز كريمي گفت: كشاورزان با خاموش كردن برق چاه هاي كشاورزي خود در 4 ساعت پيك بار تابستان سال جاري، كار و اقدام بزرگي در راستاي كمك به اقتصاد ملي كشور و جلوگيري از صرف هزينه هاي سنگين جهت احداث نيروگاه هاي جديد تامين برق انجام داده اند.

وي با بيان اينكه در حال حاضر صنعت برق استان با چالش ها و دغدغه هاي متعددي روبروست، گفت: يكي از دغدغه هايي كه امروزه با آن روبرو هستيم، رشد نامتوازن مصرف برق و توليد است كه چنانچه به همين منوال ادامه داشته باشد، ممكن است در سال هاي آتي نتوانيم جوابگوي توليد و تامين برق مشتركان باشيم كه اين امر، توجه بيشتر به موضوع مديريت مصرف برق توسط تمامي مشتركان را مي طلبد.

رييس كميته كنترل وكاهش پيك بار برق در منطقه فارس، يادآور شد: درتابستان امسال چنانچه تمامي مشتركان همكاري نمي كردند احتياج به احداث نيروگاه با صرف هزينه هاي گزاف در جهت توليد برق و پاسخگويي به تقاضا بود كه خوشبختانه همكاري و مساعدت مشتركان به ويژه كشاورزان باعث جلوگيري از هدررفت سرمايه ملي و صرف اين گونه هزينه ها شد.

لازم به ذكر است، در ادامه اين مراسم، رستمي مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع نيروي برق استان فارس، گزارش دقيقي از عملكرد و اقدامات موثر كاهش پيك بار شركت در تابستان 98 به همراه پاداش هاي پرداخت شده ارائه دادند و سپس شيباني و مسعودي وشهبازي دبير اجرايي و اعضاي هيئت مديره نظام صنفي كارهاي كشاورزي و منابع طبيعي استان فارس، به بحث و تبادل نظر و ارائه انتقادات و پيشنهادات در خصوص همكاري كشاورزان در كاهش پيك بار، پرداخته و به سئوالات كشاورزان در زمينه هاي مختلف پاسخ داده شد.

در پايان مراسم  به صورت نمادين و به نمايندگي از تمامي كشاورزان همكار در استان، از كشاورزان موفق و همكاردركاهش پيك بار 98 و دبيران اجرايي نظام صنفي كارهاي كشاورزي استان و شهرستان هاي فارس در حوزه فعاليت شركت توزيع نيروي برق استان فارس با اهداي لوح تقدير، تنديس و هديه، تقدير به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات