انعقاد تفاهم نامه برگزاري "جشنواره انرژي برق" مابين آموزش و پرورش استان كرمان و شركت توزيع نيروي برق جنوب استان

انعقاد تفاهم نامه برگزاري "جشنواره انرژي برق" مابين آموزش و پرورش استان كرمان و شركت توزيع نيروي برق جنوب استان

به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان، اين مراسم با حضور مدير كل آموزش و پرورش استان ، مدير عامل شركت توزيع نيروي برق، معاونت خدمات مشتركين شركت توزيع و معاونين، معلمان و كارمندان آموزش و پرورش صبح امروز،شنبه يازدهم آبان ماه در سالن شهيد مرتضوي آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتداي مراسم اسكندري نسب مدير كل اداره آموزش و پرورش استان كرمان، ضمن خوش آمد گويي به حضار بيان نمود : جامعه بزرگ فرهنگيان و دانش آموزان نقش مهمي در ترويج فرهنگ، عادات، رفتار و نگرش ها در سطح ملي دارند، از نظر عقلاني چنانچه فردي از اوايل دوران تحصيل به درستي آموزش داده شود، نسل  آينده نيز پيشرفتهاي خوبي خواهند داشت.

وي افزود: معلمان به عنوان تاثير گذارترين افراد در كنار والدين، مي توانند نقش تعيين كننده اي در ايجاد نگرش و رفتارهاي درست مصرف دانش آموزان داشته باشند و فرهنگيان با آوردن مثالها و مصاديقي از اسراف در جامعه، ذكر آيات ،احاديث و روايات و غيره در كلاس هاي درس و الگو بودن خود در اين زمينه در واقع به نقش سرمايه گذار بودن آموزش و پرورش در يك دوره زماني طولاني ، بها داده و منشاء خير در جامعه باشند .

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان نيز در اين نشست به معرفي شركت پرداخت و گفت: اين شركت 16 شهرستان از 23 شهرستان استان را تحت پوشش خود دارد و پيك بار حدود 1200 مگا وات و 28 هزار پست توزيع را دارا مي باشد.

وي به تعداد روستاهاي برق دار شده اشاره نمود و گفت: كشور ما بر روي كمربند خورشيدي دنيا قرار دارد و خوشبختانه استان كرمان نيز در ذوذنقه طلايي كشور است به طوري كه متوسط تابش در استان كرمان 3/5 كيلو وات و روز هاي آفتابي نيز 300 روز در سال مي باشد.

وي افزود: اين شركت همچنين توانسته 33 روستاي تحت حوزه عملياتي خود را با استفاده از سيستم هاي فتوولتاييك برق دار كند كه مقام اول را در كشور از آن خود كرده است؛ علاوه بر اين روشنايي 49 گلزار شهدا را با سيستم فتوولتاييك تامين كرده و همچنين 31 دستگاه نيز در مساجد و مدارس نصب شده است.

مهدوي نيا با بيان اينكه تاكنون 648 نيروگاه فتوولتاييك به شبكه متصل شده، خاطرنشان كرد: يك نيروگاه 5/2 مگاواتي در بردسير و دو نيروگاه يك مگاواتي در بافت و قلعه گنج راه اندازي شده است و در اين خصوص نيروگاه هايي نيز در دست احداث داريم كه بزرگترين آنها بانك حكمت ايرانيان با قدرت 10 مگاوات در شهرستان بردسير مي باشد كه تا كنون 5/2 مگا وات آن وارد مدار شده است.

وي افزود: در مجموع تاكنون 1158 نيروگاه خورشيدي با 2/9 درصد مگاوات وارد مدار شده است كه در اين زمينه مقام اول را در كشور داريم.

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان يكي از وظايف مهم شركت را پتانسيل سنجي استفاده از انرژي هاي نو دانست و گفت: در اين خصوص پنج دستگاه دكل باد سنجي در مناطق نرماشير، ريگان، قلعه گنج ،سيرجان و بردسير طي دو سال گذشته نصب و طي دو سال گذشته پردازش اطلاعات آنها انجام شده و اطلاعات به دست آمده را در سمينارهاي مختلف در اختيار سرمايه گذاران قرار داده ايم.

وي افزود: شهرستان سيرجان به دليل بالا بودن جمعيت و همچنين راه اندازي فاضلاب شهري و وجود پسماندهاي صنعتي، فضولات دامي و ضايعات پسته،  پتانسيل زيادي براي توليد برق زيست توده را داراست و شركت توزيع برق جنوب كرمان در اين خصوص يك نيروگاه زيست توده را طراحي و اطلاعات مورد نظر نيز در اختيار سرمايه گذاران قرار داده شده است.

رئيس هيات مديره شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان با اشاره به خريد تضميني برق از سوي وزارت نيرو ، بيان نمود: با توجه به بالا رفتن قيمت اجناس در سال جاري، وزارت نيرو نيز تعرفه هاي خريد تضميني برق را نيز افزايش داده و تعرفه هاي جذابي در اختيار سرمايه گذاران قرار داده است.

مهدوي نيا در ادامه سخنان خود به نقش بي بديل معلمان در تربيت دانش آموزان اشاره نمود و گفت: براي اصلاح الگوي مصرف بايستي مدل ذهني افراد را تغيير دهيم و اين مهم ميسر نمي شود مگر با كمك اداره آموزش و پرورش و معلمين چرا كه دانش آموزان هنوز در سنين طلايي يادگيري هستند و تغيير نگرش و بينش ايشان منجر به تغيير رفتار خودشان و خانواده ها و نهايتا جامعه خواهد شد.

وي همچنين تاكيد كرد: رشد و شدت مصرف انرژي بالا مي باشد و كشور ما هشتمين كشور دنيا در خصوص شدت مصرف انرژي مي باشد؛ در هيچ جاي دنيا مصرف لجام گسيخته مصرف انرژي پذيرفته نيست و هر يك از ما بايد بدانيم سهم مان در هدر رفت منابع و آلوده كردن محيط زيست چه ميزان است و براي كاهش آن فكري كنيم.

مدير عامل اين شركت با اشاره به اهميت مديريت مصرف برق تصريح كرد: اگر هر فرد در ايران تنها به اندازه 100 وات صرفه جويي در مصرف برق داشته باشد با استفاده از اين مقدار صرفه جويي امكان تامين برق يك مليون و دويست هزار  مشترك جديد و يا  احداث و تجهيز 46 هزار واحد كلاس درسي فراهم مي شود علاوه بر آن 25 مليون تن گازهاي آلاينده به محيط زيست وارد نمي شوند.

وي در خصوص تفاهم نامه سال هاي گذشته با اداره آموزش و پرورش استان كرمان، بيان كرد: هر ساله تفاهم نامه هايي بين شركت توزيع برق جنوب و آموزش و پرورش كل استان منعقد مي شد و در همين راستا 230 مدرسه انتخاب، كتاب هايي در اختيار دانش آموزان قرار مي گرفت  و بعد از گرفتن آزمون از مطالب ارائه شده به دانش آموزان برتر هدايايي اهداء مي شد.

مهدوي نيا افزود: در سال جاري سمينارهاي ايده شو با محوريت مديريت مصرف برق در بين دانش آموزان حوزه عملياتي اين شركت برگزار و دانش آموزان ايده هاي خود را ارائه و در نهايت ايده هاي برتر دانش  انتخاب و براي ايشان كلاس هاي ويژه ي استارت آپي برگزار مي شود تا بتوانيم در سال هاي آينده از ايده خلاقانه دانش آموزان استفاده نمائيم.

در پايان تفاهم نامه همكاري بين عبدالوحيد مهدوي نيا و احمد اسكندري نسب كه به امضاء طرفين رسيده بود مبادله گشت.

شايان ذكر است آموزش و اشاعه فرهنگ بهينه سازي مصرف انرژي برق و صيانت از ثروت هاي ملي در سطح مدارس تحت پوشش شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان، تغيير نگرش دانش آموزان در زمينه بهينه سازي مصرف انرژي الكتريكي و اصلاح الگوي مصرف انرژي برق در سطح خانواده ها كه نهايتاً باعث تغيير رفتار در مصرف بهينه برق مي شود، استفاده از ايده هاي خلاق و ابتكاري دانش آموزان در زمينه مديريت مصرف برق، استفاده از علوم اجتماعي در راستاي روش هاي بهينه سازي مصرف انرژي الكتريكي و همچنين آشنايي با نحوه توليد انتقال و توزيع برق و برچسب انرژي و تشريح مفاهيم مرتبط با مديريت مصرف و تعيين رابطه آن با اهداف ملي و ارائه راهكارهاي مديريتي مصرف با هدف كاهش تلفات كاهش پيك مصرف و بهينه ‌سازي مصرف انرژي به دانش آموزان و نهادينه نمودن فرهنگ صحيح مصرف انرژي در بين آينده‌سازان كشور از اهداف كلي اين تفاهم‌نامه است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب)

    شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان (جنوب) یک شرکت در شهر کرمان می باشد

      نظرات