13 دانشگاه راهكار رفع آلودگي هواي 11 كلان شهر را بررسي مي‌كنند

13 دانشگاه راهكار رفع آلودگي هواي 11 كلان شهر را بررسي مي‌كنند

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: موضوع آلودگي هواي 11 كلان شهر را به 13 دانشگاه برتر كشور ارجاع داديم تا راهكار رفع آن را بررسي كنند.
به گزارش «پارما» از  مهر، مسعود تجريشي در نشست منطقه‌اي هماهنگي و نظارت بر پروژه‌هاي مقابله با گرد و غبار ويژه استان‌هاي جنوبي و شرق كشور اظهاركرد: در حوزه محيط زيست انساني كارگروه پسماند را داريم كه از دو سال پيش فعاليت خود را شروع كرد.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست بيان‌كرد: در اين زمينه به ويژه در استان‌هاي شمالي كشور مشكل داشتيم كه در اين زمينه دولت برنامه‌ و طرح خاصي را در نظر گرفته است.

تجريشي با اشاره به مشكل آلودگي كلان شهرها، ادامه‌داد: در اين زمينه ها 64 مصوبه با 16 دستگاه اجرايي از قبل داشته‌ايم كه هر كدام از اين دستگاه‌ها اگر مسئوليت خود را به درستي انجام ندهند با مشكل رو به رو مي‌شويم.

وي با بيان اينكه در 11 كلان شهر مشكل آلودگي هوا داريم، بيان كرد: اين موضوع را به 13 دانشگاه برتر كشور ارجاع داديم و از يكي- دو ماه ديگر كار شروع شده و راهكارها رفع اين مشكل به صورت جدي بررسي مي‌شود.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: قيمت انرژي در كشور  به دلايل عديده واقعي نيست و اين موضوع بي‌شك بر موضوع آلودگي هوا نيز تأثيرگذار است و البته اراده حاكميت نيز بر افزايش قيمت انرژي نيست.

تجريشي با بيان اينكه كشور ما در موضوع محيط زيست بسيار مسئله دارد، گفت: با توجه به محدود بودن منابع و كم بودن فرصت بايد با استفاده از ظرفيت كارگروه‌ها، دستگاه‌ها و حمايت‌هاي مردمي در حوزه مسائل مرتبط با محيط زيست قدم هاي مهم برداريم.

وي اظهاركرد: كارگروه مقابله با گرد و غبار از معدود كارگروه‌هايي است كه برنامه مشخص و منابع مالي مدون دارد كه اگر طرح درست و دقيقي در اين زمينه وجود داشته باشد منابع مالي نيز به پروژه‌هاي مرتبط با گرد و غبار اختصاص مي‌يابد.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست بيان‌كرد: بسياري از مجوزهايي‌كه در حوزه صنعت و معدن مي‌دهيم نمي‌تواند در قالب مدل توسعه پايدار و عدم آسيب‌رساني به طبيعت باشد و اگر همين روش را ادامه دهيم فشار زيادي به طبيعت وارد خواهد شد.

تجريشي با بيان اينكه، ايران هند، پاكستان و چين منابع در صدر استفاده از منابع آب زيرزميني هستند، گفت: 18 دستگاه داريم كه عضو كارگروه كرد و غبار هستند كه برنامه‌ها را از استان‌ها مي‌گيرند و در كميته‌هاي تخصصي نهايي مي‌شود.

وي اظهاركرد: از آنجايي كه معمولا درخواست‌ها و طرح‌ها بيش از اعتبارات و منابع مالي موجود است، استان‌ها را رتبه‌بندي مي‌كنيم و بر اساس نيازها و مشكلات و نوع برنامه‌ها اين اعتبارات و منابع بهره مي‌گيرند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات