آموزش‎های محیط زیستی باید از مهدکودک‌ها آغاز شود

آموزش‎های محیط زیستی باید از مهدکودک‌ها آغاز شود

ژیلا مهدی آقایی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه طرح ملی محیط یار در بوشهر افزود: طرح محیط یار یک طرح آموزشی در حوزه دانش آموزشی است که تاکنون در برخی از استان‎های کشور با موفقیت اجرا و حوزه گسترده‌ای از دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی بیان کرد: این طرح با هدف قرار دادن جامعه دانش‌آموزی بعنوان یکی از مخاطبان بسیار موثر در حوزه محیط زیست را نشانه گرفته که امید است در استان بوشهر نیز بخوبی این مهم محقق شود.

مهدی آقایی ادامه داد: در پایان این طرح باید دانش‌آموزانی داشته باشیم که علاوه بر آگاهی و بینش کافی در حوزه‌های مختلف زیست محیطی افرادی متعهد، عاشق و حافظ محیط زیست باشند.

وی گفت: در حوزه آموزش های محیط زیستی ثابت شده که فراگیری در این سنین بالاتر و اثرگذاری بیشتری دارد در واقع هر چه از سنین پایین تر چنین آموزش‌های محیط زیستی آغاز شود تاثیرگذاری بیشتری شاهد خواهیم بود.

مهدی آقایی بیان کرد: در این زمینه مقرر شده طرح آموزشی محیط یار در تمامی استان‎های کشور اجرایی شود.

وی افزود: شاید در برخی موارد اجتماعی فکر کنیم مسئولیت اجتماعی باید در حوزه درمان و یا سایر حوزه‎های فرهنگی هزینه کنیم که این‌ها به جای خودش درست است اما دنیا اکنون به رویکردهای نوینی در حوزه مسئولیت اجتماعی و حتی خیریه‎‌های محیط زیستی رسیده است.

مهدی آقایی اضافه کرد: در واقع کار خیری که در حوزه محیط زیست انجام می‌شود به دلیل اینکه حوزه گسترده‎ای در اجتماع پوشش می‌‎دهد می‎تواند بسیار موثرتر از برخی از حوزه‎های خاص خیریه باشد.

وی گفت: در این زمینه اینکه استان بوشهر به طرح های آموزشی بویژه طرح محیط یار توجه و همکاری‎ بخش‎های خصوصی و دولتی را جذب کردند بسیار ارزشمند است.

مهدی آقایی ادامه داد: در حوزه آموزش دانش آموزان آموزش‎های مستقیم به طور صرف محیط زیستی هرچند اثرگذار است و می‎تواند انتظارات برآورده کند اما اموز‎های غیر مستقیم تاثیرهای بسیار عمیق‎تری در دانش‎آموزان ایجاد می‎کند.

وی بیان کرد: باید با روش‎های خلاقانه و نوین آموزشی بتوانیم در عین آموزش‌های مستقیم با آموزش‎های غیرمستقیم نگاه‎های متفاوت دانش آموزان را شناسایی و نقطه هدف را مدنظر بگیریم تا دانش آموزان در پایان دوره قشری متعهد به محیط زیست باشند.

مهدیی آقایی اضافه کرد: حدود ۲۰ میلیون دانش آموز داریم که تمام دانش آموزان خانواده‏هایی را زیر پوشش دارند که باید از این ظرفیت برای ورود محیط زیست به زندگی مردم و یک ارزش غیرقابل ملاحظه بخوبی استفاده کرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات