نحوه مدیریت هرزآب‌های زیرزمینی و استفاده از آنها برای آبیاری فضای سبز

نحوه مدیریت هرزآب‌های زیرزمینی و استفاده از آنها برای آبیاری فضای سبز

به گزارش شهریار، محمدرضا روشنی، رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت هرزآبها، حفظ و گسترش فضای سبز، بحران کم آبی و با توجه به شرایط و پتانسیل‌های اقلیمی تبریز، به نظر می‌رسد مدیریت هرز آبهای زیرزمینی و استفاده از آنها در آبیاری فضای سبز شهر، مفید و موثر واقع شود.

او افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، یکی از بسترهای مناسب برای استفاده بهینه از هرزآب‌ها، بهره گیری از آن در حوزه فضای سبز باشد.

روشنی تصریح کرد: متاسفانه عدم مدیریت صحیح هرزآبهای زیرزمینی تبریز، مشکلات عدیده ای را متوجه مدیران شهری کرده که وارد شدن این آبها در خانه های شهروندان در برخی مناطق و نیز جمع شدن آنها در تونل‌های حفر شده برای مترو، از جمله این مشکلات است.

او در خصوص روش‌های مقابله با کم آبی و توسعه فضای سبز تصریح کرد: بکارگیری روش‌های مقابله با کم آبی می تواند یکی از راههای مناسب گسترش بهینه فضای سبز باشد و در کشور ما که جزو مناطق خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود، روش‌های مختلفی، بر اساس نیاز و متناسب با شرایط و اقلیم وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند، مدیریت و استفاده بهینه از هرزآبهای زیرزمینی باشد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز ادامه داد: بدین منظور مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز درصدد مطالعه و بررسی این موضوع برآمده که در گام نخست به شناسایی محل‌های مناسب برداشت آب و نیز انجام آزمایش‌های کیفیت این آبها پرداخت خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات