آموزش‎هاي محيط زيستي بايد از مهدكودك‌ها آغاز شود

آموزش‎هاي محيط زيستي بايد از مهدكودك‌ها آغاز شود

مديركل دفتر مشاركت‌هاي مردمي و مسئوليت اجتماعي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: آموزش‌هاي محيط زيستي بايد از ازمهد كودك‎ها آغاز و تا زمان دانشگاه ادامه پيدا كند چراكه در طول دوره آموزش‎هاي رسمي افراد نبايد وقفه‌اي بين آموزش‎هاي محيط زيست و رسمي ايجاد شود.
به گزارش«پارما» ژيلا مهدي آقايي  در آيين افتتاحيه طرح ملي محيط يار در بوشهر افزود: طرح محيط يار يك طرح آموزشي در حوزه دانش آموزشي است كه تاكنون در برخي از استان‎هاي كشور با موفقيت اجرا و حوزه گسترده‌اي از دانش‌آموزان را تحت تاثير قرار داده است.

وي بيان كرد: اين طرح با هدف قرار دادن جامعه دانش‌آموزي بعنوان يكي از مخاطبان بسيار موثر در حوزه محيط زيست را نشانه گرفته كه اميد است در استان بوشهر نيز بخوبي اين مهم محقق شود.

مهدي آقايي ادامه داد: در پايان اين طرح بايد دانش‌آموزاني داشته باشيم كه علاوه بر آگاهي و بينش كافي در حوزه‌هاي مختلف زيست محيطي افرادي متعهد، عاشق و حافظ محيط زيست باشند.

وي گفت: در حوزه آموزش هاي محيط زيستي ثابت شده كه فراگيري در اين سنين بالاتر و اثرگذاري بيشتري دارد در واقع هر چه از سنين پايين تر چنين آموزش‌هاي محيط زيستي آغاز شود تاثيرگذاري بيشتري شاهد خواهيم بود.

مهدي آقايي بيان كرد: در اين زمينه مقرر شده طرح آموزشي محيط يار در تمامي استان‎هاي كشور اجرايي شود.

وي افزود: شايد در برخي موارد اجتماعي فكر كنيم مسئوليت اجتماعي بايد در حوزه درمان و يا ساير حوزه‎هاي فرهنگي هزينه كنيم كه اين‌ها به جاي خودش درست است اما دنيا اكنون به رويكردهاي نويني در حوزه مسئوليت اجتماعي و حتي خيريه‎‌هاي محيط زيستي رسيده است.

مهدي آقايي اضافه كرد: در واقع كار خيري كه در حوزه محيط زيست انجام مي‌شود به دليل اينكه حوزه گسترده‎اي در اجتماع پوشش مي‌‎دهد مي‎تواند بسيار موثرتر از برخي از حوزه‎هاي خاص خيريه باشد.

وي گفت: در اين زمينه اينكه استان بوشهر به طرح هاي آموزشي بويژه طرح محيط يار توجه و همكاري‎ بخش‎هاي خصوصي و دولتي را جذب كردند بسيار ارزشمند است.

مهدي آقايي ادامه داد: در حوزه آموزش دانش آموزان آموزش‎هاي مستقيم به طور صرف محيط زيستي هرچند اثرگذار است و مي‎تواند انتظارات برآورده كند اما اموز‎هاي غير مستقيم تاثيرهاي بسيار عميق‎تري در دانش‎آموزان ايجاد مي‎كند.

وي بيان كرد: بايد با روش‎هاي خلاقانه و نوين آموزشي بتوانيم در عين آموزش‌هاي مستقيم با آموزش‎هاي غيرمستقيم نگاه‎هاي متفاوت دانش آموزان را شناسايي و نقطه هدف را مدنظر بگيريم تا دانش آموزان در پايان دوره قشري متعهد به محيط زيست باشند.

مهديي آقايي اضافه كرد: حدود 20 ميليون دانش آموز داريم كه تمام دانش آموزان خانواده‏هايي را زير پوشش دارند كه بايد از اين ظرفيت براي ورود محيط زيست به زندگي مردم و يك ارزش غيرقابل ملاحظه بخوبي استفاده كرد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات