پارک ملی سیاهکوه مصداق بارزی از ارزش های زیست محیطی استان یزد

پارک ملی سیاهکوه مصداق بارزی از ارزش های زیست محیطی استان یزد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، پارک ملی سیاهکوه محدوده ای به وسعت تقریبی ۸۰ هزار هکتار از اراضی غرب منطقه حفاظت شده ی سیاهکوه است که در سال ۱۳۸۶، سطح حفاظتی آن ارتقاء یافته است .

غنای زیستی زیستگاهها و رویشگاههای پارک نسبت به منطقه حفاظت شده سیاهکوه موجب شده تا تلاشهای زیادی جهت حفظ و بهبود وضعیت طبیعی و زیستی منطقه به عمل آید.

در منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاهکوه ۴۷ گونه گیاهی شناسایی شده که خانواده اسفناجیان با ۶ جنس و ۹ گونه، بیشترین تعداد گونه را در بر گرفته است.

در این عرصه ۲۰۰ هزار هکتاری (منطقه حفاظت شده وپارک ملی سیاهکوه) از میان گونه های جانوری شناسایی شده، ۸ گونه به عنوان اولویت حفاظتی مطرح است، ولی در میان آنها یوزپلنگ، کاراکال، شاه روباه و گربه شنی دارای اهمیت بیشتری هستند.

عرصه مزبور تعدادی از پرندگان مهم و قابل شکار و شکارچی را در خود جای داده است پرندگان حمایت شده در سطح ملی و بین المللی این منطقه ۱۱ گونه اند که حائز اهمیت هستند. هوبره، سارگپه پابلند، عقاب شاهی، دال، بالابان، شاهین و دلیجه پرندگان ارزشمندی هستند که در این منطقه دیده می شوند.

لازم به ذکر است پارک ملی سیاهکوه نسبت به منطقه حفاظت شده همجوارش از شرایط بهتری برخوردار است که این موضوع در درجه اول به تنوع اکوسیستمی موجود در پارک مرتبط می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات