اولویت منطقه 12 مشهد تامین زیرساخت ها و سرانه ها  ...

اولویت منطقه 12 مشهد تامین زیرساخت ها و سرانه ها ...

اولویت منطقه 12 مشهد تامین زیرساخت ها و سرانه ها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، علیرضا شهریاری در حاشیه جلسه دوره ای کمیته نظارتی در شهرداری منطقه 12 با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه منطقه الهیه شهری جدیدالتاسیس است لذا شرایط خاصی دارد و باید این شرایط مدنظر دستگاه های خدمات رسان شهری قرار گیرد. باید در تعامل با سایر دستگاه های خدماتی از قبیل شرکت گاز، شرکت توزیع برق، سازمان آبفا و... به مدل خاصی برسیم تا زیرساخت های حیاتی لازم برای محلات این منطقه پیش از آغاز و تکمیل ساخت وسازها مهیا شود.

وی افزود: با توجه به قوانین موجود که مجوز شکافتن آسفالت تا پنج سال پس از اجرای آسفالت صادر نمی شود اگر در این دوره پنج ساله برای با ایجاد مجتمع ها و منازل جدید نیاز به توسعه شبکه های خدمات زیرساختی باشد مشکلاتی بروز خواهد کرد از جمله ایجاد مزاحمت برای ساکنان محلات، کاهش سطح کیفی خدما ت رسانی، کاهش کیفیت آسفالت ترمیمی، افزایش هزینه های نگهداری و... لذا باید با اجرای برنامه هایی از قبیل احداث تونل انرژی و یا تکمیل شبکه خدمات زیرساختی پیش از آغاز ساخت و سازها به سمتی برویم که دیگر نیاز به شکافتن آسفالت نباشد.

شهریاری در باب سرانه های موجود در منطقه 12 نیز گفت: رشد جهشی جمعیت در منطقه الهیه باعث شده برخی از سرانه های این منطقه به سطح حداقلی رسیده و به نقطه بحرانی نزدیک شود. مشخصا در خصوص سرانه های درمانی و آموزشی دچار کمبود هستیم که باید این نقیصه به سرعت جبران شود.
در باب سرانه های فضای سبز نیز در حال حاضر در کف استاندارد مورد نیاز برای جمعیت این منطقه قرار داریم و این آمار با رشد بیشتر جمعیت از حالت تعادل خارج می شود هرچند در این خصوص با پروژه های در جریان کمبودها جبران خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد درباره منطقه منفصل توس گفت: در مورد این منطقه مشکلات عمیق تری داریم چراکه نبود طرح های راهبردی و تفصیلی برای آن، کار خدمات رسانی منطقی و با برنامه را برای تمام دستگاه های خدمات رسان شهری از جمله شهرداری سخت کرده است. با توجه به نبود طرح برای این منطقه حتی محاسبه میزان سرانه های موجود و مورد نیاز و برنامه ریزی برای تامین آنها و همچنین هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه های خدماتی میسر نیست لذا آنچه در این حوزه واجب و حیاتی می نماید طراحی و ابلاغ هرچه سریع تر طرح تفصیلی است تا بتوانیم براساس برنامه های میان مدت و بلندمدت به شهروندان ساکن در این منطقه خدمات رسانی کنیم.

وی در باب تغییر ترکیب اعضای کمیته نیز گفت: سیاست شورای شهر آن بود که یکی از اعضا در کمیته ها ثابت بماند و سایر اعضا به صورت چرخشی تغییر کنند. امیدواریم با حضور آقایان حاجیان شهری و حیدری در ترکیب جدید کمیته شماره 3 بتوانیم کمک کنیم در مدت باقیمانده از دوره کاری شورای پنجم اقدامات مفیدی در خصوص حل مشکلات منطقه 12 به ویژه جبران کمبود سرانه ها انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات