ششمین جلسه کمیته تخصصی آب در سال جاری برگزار شد

ششمین جلسه کمیته تخصصی آب در سال جاری با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد و دیگر اعضای این کمیته برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری، در این نشست خبر از راه اندازی ایستگاه دوم برداشت آب شرب در خیابان مسکن داد و شهر یزد را نیازمند راه اندازی حداقل 40 نقطه برداشت آب شرب دانست که با  توجه به هزینه های بالای سرمایه گذاری و هزینه های بهره داری، سرمایه گذاری  بخش خصوصی  در این زمینه ضروری است.

همچنین وی به تجربه موفق راه اندازی ایستگاه های برداشت آب در استان های فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: روش های برداشت در این استان ها به صورت دستگاه های عابربانک آب مشابه پمپ های بنزین و عابربانک ها یا مغازه های تصفیه و فروش آب است که با سرمایه گذاری و بهره برداری بخش خصوصی و نظارت دولت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری به برگزاری فراخوان جذب ایده درخصوص معماری بناهای ایستگاه برداشت آب در شهر یزد اشاره کرد و از انتخاب ایده های برتر در این خصوص و اجرای آن در آینده خبرداد.

دکتر سمسار یزدی نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آب و توسعه پایدار، گفت:  بر اساس آخرین گزارش ریسک مجمع جهانی اقتصاد، بحران آب بدلیل تاثیر بالقوه آن بزرگترین خطر جهانی است.

وی افزود: این خطر به ویژه در مناطق کم آب تهدید بزرگی است زیرا در آینده نزدیک به دلیل تغییرات اقلیمی مناطق خشک، خشک تر می شود.

دبیرکانون تفکر آب یادآور شد: بر اساس  برنامه جهانی ارزیابی آب در سال 2018  در حال حاضر تخمین زده می شود نصف جمعیت جهان در مناطقی زندگی می کنند که بطور بالقوه حداقل یک ماه در سال با کمبود آب مواجه هستند.


لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات