جیره‌بندی آب منتفی شد/ قیمت تمام‌شده آب به دولت رفت

جیره‌بندی آب منتفی شد/ قیمت تمام‌شده آب به دولت رفت

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در تابستان وجود ندارد، گفت: قیمت تمام‌شده آب ۴ برابر نرخ فعلی است که در قبوض مردم محاسبه می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمهدی ثمره‌هاشمی در گفتگو با مهر با تشریح آخرین وضعیت تامین آب در تابستان ۹۰ گفت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب وجود ندارد و وزارت نیرو به شدت از این امر اجتناب می‌کند که نوبت‌بندی را برای استفاده مردم از آب شرب داشته باشد؛ البته شرط این امر صرفه‌جویی از سوی مردم است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: مردم باید در راستای همراهی با وزارت نیرو در تامین آب شرب مطمئن در تابستان سال جاری، حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند؛ اگر مردم این امر را در دستور کار قرار دهند، به طور قطع وزارت نیرو هیچگونه مشکلی در تامین آب شرب مورد نیاز مردم ندارد.

پایان محاسبات وزارت نیرو برای قیمت تمام‌شده آب

وی همچنین در مورد تعیین قیمت تمام‌شده آب گفت: محاسبات وزارت نیرو برای تعیین قیمت تمام‌شده آب حاکی از این است که قیمت فعلی آب در بخش‌های مختلف در حال حاضر، ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت تمام‌شده آب است، بر این اساس قیمت تمام‌شده آب ۴ برابر نرخ فعلی برآورد می‌شود.

ثمره‌هاشمی با بیان اینکه محاسبات قیمت تمام‌شده آب به اتمام رسیده است، افزود: جزئیات این محاسبات از سوی وزارت نیرو به دولت ارسال شده است؛ اما هنوز در کارگروه مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

 

 

    نظرات