حضور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان در بخش خبری...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس افشاری معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت در بخش خبری 20 شبکه اشراق مرکز زنجان، حضور یافت و به سئوالات مجری برنامه در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور مهار سیلاب ها و جلوگیری از آسیب های احتمالی پاسخ داد.

در ابتدای این برنامه، مهندس افشاری ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل، در پاسخ به سوال مجری برنامه بیان داشت: آبگیری سدهای احداث شده و پروژه های تغذیه مصنوعی از اولویت های کاری شرکت می باشد که نقش بسزایی در مهار و کنترل سیلاب ها دارد، از دیگر اقدامات صورت گرفته شرکت می توان به مطالعه حد بستر و حریم رودخانه های اصلی به طول 810 کیلومتر، احصاء تصرفات صورت گرفته در حوزه شهری و روستایی و صدور اخطاریه برای متصرفین و همچنین هشدار برای دستگاه های متولی موضوعات مرتبط  با هماهنگی فرمانداران محترم شهرستان ها از جمله شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی اشاره نمود.

افشاری به آزادسازی اراضی بستر رودخانه ها اشاره کرد و افزود: تاکنون 285 هکتار از این اراضی با همکاری مراجع ذیصلاح آزادسازی گردیده و 36 سازه تقاطعی غیر اصولی، از جمله پل ها با همکاری اداره راه و شهرسازی شناسایی و تمهیدات لازم برای بالا بردن ظرفیت آبگذری آنها صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت آب منطقه ای زنجان به کمک اداره راه و شهر سازی، حدود 60 دهنه از دهانه پل ها و حدود20 کیلومتر از مسیر رودخانه ها و سیلاب ها را لایروبی و بازگشایی کرده و این امر به صورت مستمر ادامه دارد .

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان به نشانه گذاری حد بستر و حریم رودخانه های اصلی تاکید کرد و اظهار داشت: نشانه گذاری 145 کیلومتر از رودخانه های اصلی برای رعایت حد بستر و حریم از طرف مجاورین انجام شده است.

افشاری در ادامه انجام مطالعات شکست سدهای در دست اجرا و در دست بهره برداری را نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه در بحث سیلاب عنوان کرد.

وی در خصوص هشدار های سیل و شکست سدها توضیحاتی ارائه نمود و تصریح کرد: علائم هشدار سیل و طغیان رودخانه ها و ... در شهرستان ها و محل های حادثه خیز با نصب بنر و یا از طریق پیامک و فضای مجازی صورت گرفته و در شهرستانها با همکاری فرمانداریها و در شهر زنجان با همکاری شهرداری زنجان در برخی از نقاط پر تردد، این بنرها نصب شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات