دیدار سفیر هلند با معاون سازمان حفاظت محیط زیست/ گسترش همکاری محیط زیستی ایران و هلند

دیدار سفیر هلند با معاون سازمان حفاظت محیط زیست/ گسترش همکاری محیط زیستی ایران و هلند


مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سفیر هلند در ایران با تاکید بر همکاری های مشترک محیط زیستی ایران و هلند، در خصوص همکاری های مشترک محیط زیستی در زمینه پسماند،مدیریت کیفیت هوا، منابع آلودگی هوا، آلودگی خاک و آب بحث و گفتگو کردند.
در ادامه این نشست مسعود تجریشی با اشاره به همکاری های سازمان محیط زیست با  GIZ آلمان گفت: در حوزه‌های پسماند،گرد و خاک همکاری های خوبی با GIZ  آلمان (جامعه همکاری‌های جهانی آلمان) داریم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ستاد احیای دریاجه ارومیه برای احیای  این دریاچه همکاری‌های خوبی با دو کشور اتریش و هلند داشته ایم، اما به دلیل تحریم ها ،مشکلات زیادی بر سر راه به وجود آمده است.
وی با ذکر این موضوع که مشکل کنونی ما نبود فناوری های نوین و جدید است، ادامه داد: در ایران انرژی بسیار ارزان است و گران شدن آن تبدیل به یک موضوع سیاسی شده است، همان چیزی که در توافق نامه پاریس به دنبال هوای پاک و کاهش آثار آلودگی هستیم و در حال حاضر با دانشگاه های شریف ، تهران و شهید بهشتی هم همکاری های محیط زیستی داریم.
تجریشی گفت: بیشترین مساحت زمین‌های نمکی و منشا گرد و غبار حوالی خلیج فارس و دریای عمان است.
وی خاطر نشان کرد: ایران همواره با کشور هلند رابطه خوب و موثری داشته است، اکنون هم امیدواریم با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور هلند ارتباط داشته باشیم و تجربیات علمی را در اختیار هم قرار دهیم.
این گزارش می افزاید،در ادامه این نشست ژاک ورنر سفیر هلند در ایران‌گفت: مهم ترین ماموریت من در ایران، در حوزه های تغییر اقلیم و پسماند است، کشور هلند در توافق نامه پاریس با ایران همکاری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: کشور هلند علاقمند است، برای حل مشکلات محیط‌زیستی ایران همکاری داشته باشد.
ژاک ورنر سفیر هلند در ایران تاکید کرد: کشور هلند می‌تواند در خصوص جلوگیری از شور شدن خاک و نمک زدایی از آن و همچنین صنایع مرتبط به کشاورزی، به ایران کمک کند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات