بوستان خورشید به دوچرخه های اشتراکی ویژه کوهستان  ...

بوستان خورشید به دوچرخه های اشتراکی ویژه کوهستان ...

بوستان خورشید به دوچرخه های اشتراکی ویژه کوهستان مجهز خواهد شد/ پیش‌بینی 12 کیلومتر مسیر سبز پیرامون بوستان خورشید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز و در ادامه پویش سه‌شنبه های بادوچرخه در مناطق، رئیس کیمسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد بهمراه جمعی از مدیران شهری بخشی از بوستان خورشید را رکاب زدند.

مجتبی بهاروند در این پویش با بیان اینکه گسترش فرهنگ پیاده‌محوری و دوچرخه‌سواری یکی از تاکیدات اصلی کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد است، اظهارکرد: پیرو همین رویکرد و نگاه، شهرداری های مناطق مکلف هستند در بوستان های جدیدالاحداث، مسیرهای ویژه دوچرخه را پیش‌بینی کنند و برای بوستان هایی که پیشتر ساخته شده‌اند نیز درصورت امکان مسیر سبز احداث شود.

وی در ادامه گفت: منطقه 9 شهرداری مشهد یکی از مناسبترین مناطق برای گسترش و ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه است؛ اقدامات خوبی نیز در همین راستا در حال شکل‌گیری است که از جمله آنها میتوان به مسیر دوچرخه در بوستان وکیل‌آباد و کوهستان پارک خورشید اشاره کرد.

بهاروند با بیان اینکه مجموعه بسیار خوبی در بوستان خورشید در حال شکل‌گیری است، افزود: این بوستان از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و میتواند به یک قطب تفریحی-ورزشی در مشهد تبدیل شود چراکه امکان ورزش های مختلف اعم از کوهنوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری کوهستان و ... در آن محیا شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تصریح کرد: پیرامون بوستان خورشید حدود 12 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه پیش‌بینی شده که در فاز نخست زیرسازی‌های 2 کیلومتر از این مسیر انجام خواهد شد.

بهاروند گفت: در طرح جدید دوچرخه های اشتراکی که از اواخر سال جاری اجرایی خواهد شد، ایستگاه ویژه‌ای هم در این بوستان، مجهز به دوچرخه های کوهستان پیش‌بینی می‌شود و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات