افتتاح ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه

افتتاح ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "رضا اردکانیان" در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مهم آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه امروز ۲۲۹ اُمین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در ارومیه افتتاح شد، گفت: این در حالی است که اوایل انقلاب تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور کمتر از انگشت‌های دست بود.
وی با اشاره به احداث سامانه تامین آب مهاباد، افزود: امروز در مرکز کشور نیز چنین مرکز مجهز و مدرنی برای تصفیه آب نداریم.
وزیر نیرو اظهار کرد: در نتیجه افتتاح تصفیه‌خانه‌های آب، جمعیتی بالغ بر ۲۴۶ هزار نفر از هموطنان مهابادی از آب با کیفیت، سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد: همچنین در این سفر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت، تصفیه‌خانه آب در شهرستان پلدشت و تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک گلمان افتتاح شد، همچنین عملیات اجرایی پروژه دیگر آب و فاضلاب در شهرستان اشنویه آغاز شد، که با صرف بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان در افق طرح ۵۲ هزار نفر از هموطنانمان در آن منطقه از نعمت پروژه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب که نقش مهمی در توسعه بهداشت عمومی و تامین منابع آب دارد، برخوردار خواهند شد.
اردکانیان با بیان اینکه اصلاح فاضلاب در حال منسوخ شدن است، افزود: پساب تولیدی ۸۳ میلیون نفر در کشور با مصرف ۷ میلیون متر مکعب آب، حدود ۴ میلیارد مترمکعب است که این فاضلاب پس از تصفیه، در قالب پساب، یکی از مطمئن‌ترین روش‌های تامین آب برای مصارف کشاوری و صنعت با مشارکت بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: برای توسعه آب و فاضلاب کشور و استفاده از پساب می‌بایست از بخش خصوصی استفاده کرد.
وزیر نیرو یادآور شد: پروژه‌های افتتاحی و نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت که عملیات اجرایی آنها امروز آغاز شد، نقش مهمی در توسعه بهداشت عمومی و تامین منابع انرژی عمده شهروندان استان آذربایجان غربی ایفا می‌کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات