زهکشی ۱۸ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار گلستان در حال اجراست

زهکشی ۱۸ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار گلستان در حال اجراست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "علی نظری" در نشست علمی - تخصصی دستاوردها و چالش‌های پیش روی طرح‌های زهکشی و کنترل رواناب‌های گلستان اظهار کرد: پیگیری اجرای طرح زهکشی در زمین‌های استان گلستان از سال 83 آغاز و مطالعات فاز یک در سطح 280 هزار هکتار از اراضی محدوده طرح به اتمام رسید و اکنون مطالعات فاز دوم آن در بخش‌های مختلف در دست اقدام است.
وی گفت: طرح زهکشی در 10 هزار هکتار از اراضی سال 97 به بهره‌برداری رسید و اجرای آن در 18 هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار استان در حال اجراست.
گفتنی است، نشست یک روزه علمی - تخصصی دستاوردها و چالش‌های پیش روی طرح‌های زهکشی و کنترل رواناب‌های گلستان با هدف معرفی طرح‌های زهکشی و کنترل سیلاب اراضی 280 هزار هکتاری استان، معرفی اقدامات انجام شده و چالش های پیش رو، هم اندیشی در خصوص چگونگی اجرا و بهره برداری مطلوب از این طرح و مدیریت تخلیه زه‌آب (آب‌های حاصل از سامانه زهکشی) با لحاظ ضوابط حفظ محیط زیست، ظرفیت‌های بهره‌گیری از زه‌آب و آب‌های شور منطقه در گرگان برگزار شد.
گفتنی است این نشست با همکاری شرکت آب منطقه ای گلستان، کمتیه ملی آبیاری و زهکشی کشور، سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات