تصفیه‌خانه شهرستان اشنویه از مدلی بسیار پیشرفته است

تصفیه‌خانه شهرستان اشنویه از مدلی بسیار پیشرفته است

به گزارش خبرنگار پیام آبفا ، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: متوسط شاخص بهره‌مندی آذربایجان ‌غربی ۱۵ درصد از متوسط کشوری بیشتر است .

حمیدرضا جانباز افزود: تصفیه‌خانه شهرستان اشنویه از مدلی بسیار پیشرفته است که احداث آن به تازگی در کشور متداول شده است و یکی از ویژگی‌های مهم آن امکان استفاده از پساب این تصفیه‌خانه در بیشتر مصارف از جمله در بخش صنعتی است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی نیز اظهار کرد: برای اجرای سامانه فاضلاب شهر اشنویه ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است .

علیرضا رضوی افزود: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۹ هزار و ۷۷۵ مترمکعب در شبانه‌روز از سامانه فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده و قابلیت حذف ازت و فسفر برخوردار است .

وی طول شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی را ۱۰۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و با ۲ ایستگاه پمپاژ اجرا می‌شود و جمعیت هدف آن ۵۲ هزارنفر برای افق سال ۱۴۲۵ است .

وی گفت: هم‌اکنون تمامی جمعیت شهرستان اشنویه از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند .

امروز همزمان با کلنگ‌زنی این طرح با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو طرح‌های حوزه آب آذربایجان‌غربی نیز به بهره‌برداری خواهند رسید .

هم‌اکنون ۶۵.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند .

۱۳ شهر استان از تاسیسات فاضلاب و ۱۱ شهر نیز از انشعاب فاضلاب بهره‌مند هستند که تلاش برای بهره‌مندی سایر شهرهای استان از خدمات این بخش همچنان ادامه دارد.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات