افتتاح همزمان 3 تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در استان آذربایجان‌غربی

افتتاح همزمان 3 تصفیه‌خانه آب و فاضلاب در استان آذربایجان‌غربی

در چهارمین هفته از پویش"#هرهفته_الف_ب_ایران" صورت گرفت؛

به گزارش خبرنگار پیام آبفا ،  با حضور رضا اردکانیان و علی لاریجانی در محل تصفیه‌خانه آب شهرستان مهاباد، تصفیه‌خانه‌ آب شهرستان‌های مهاباد و پلدشت و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان گلمان به‌طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شدند.

تصفیه‌خانه آب شهرستان مهاباد نخستین تصفیه‌خانه آب شرب شهری است که به روش DAF اجرایی شده است و جمعیتی بالغ بر 246 هزار را تحت پوشش قرار خواهد داد.

سامانه آب مهاباد شامل احداث تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوص ( B.O.T )، برج آبگیر و خط انتقال با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه بوده و کل هزینه اجرایی این طرح نیز 628 میلیارد ریال است.

تصفیه‌خانه آب پلدشت نیز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و 30 لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه به بهره‌برداری رسید.

بنا بر این گزارش، فرآیند تصفیه این تصفیه‌خانه به صورت اسمز معکوس RO بوده و جمعیت 12 هزار نفر در این منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

در ادامه، تصفیه‌خانه فاضلاب گلمان نیز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد به بهره‌برداری رسید. ظرفیت این تصفیه‌خانه 6 هزار و 840 متر مکعب در شبانه روز است و تا سال 1420 جمعیت 45 هزار نفر در این منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
فرآیند تصفیه این تصفیه‌خانه به روش لجن فعال از نوع
SBR بوده و دارای 20 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال و 1.4 کیلومتر خط انتقال پساب به دریاچه است. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پساب این مجموعه در زمینه احیای دریاچه ارومیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این تصفیه‌خانه‌ها به منظور تامین و ارتقای کیفیت آب شرب این مناطق و گسترش عمران و آبادانی با رویکرد توسعه و پیشرفت متوازن احداث شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات