تالیف کتب آموزش‌های شهروندی در تبریز باعث افتخار و خوشحالی است

تالیف کتب آموزش‌های شهروندی در تبریز باعث افتخار و خوشحالی است

لیلا یزدانی در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در رادیو همین موضوع است که مباحث شهروندی را چطور به شهروندان منتقل کرده و آموزش دهیم.

یزدانی گردآوری و تالیف کتب آموزش شهروندی را اقدامی خوشحال کننده و باعث افتخار دانسته و افزود: این یکی از نقاط قوت شهر تبریز است و وقتی می‌گویند تبریز شهر اولین‌ها، در همین موضوعات معنا پیدا می‌کند.

او ادامه داد: اگر باعث رونق این کار شویم باری از دوش خیلی‌ها برداشته می‌شود. هر چند پیش از این نمونه‌هایی از این طرح در کشورهای اروپایی اجرا شده ولی در ایران نخستین بار این طرح توسط شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

این نویسنده آثار رادیویی افزود: مطمئن هستم این اقدام به طور تخصصی و کارشناسی صورت گرفته و تحقیق و پژوهش گسترده ای در این خصوص انجام یافته است.

یزدانی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع می تواند این باشد که بالاخره در زمینه آموزش شهروندی گامی برداشته شده است. این طرح قابلیت اجرایی شدن در شهرهای دیگر ایران را هم دارد که اگر این کار را بکنند باید تا همیشه قدردان تبریز باشند.

امسال ۳۴۰ هزار جلد کتب شهروندی تدوین شده ویژه آموزش شهروندی، در دو هزارو ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳ هزار کلاس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

این مجموعه کتاب ها در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات