سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی برای بیمارستانهای در دست ساخت استان همدان

سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی برای بیمارستانهای در دست ساخت استان همدان

معاون وزیرمسکن وشهرسازی گفت: دولت برای ۴ بیمارستان در دست ساخت استان همدان در مجموع ۷۵۰ میلیارد ربال اعتبار هزینه خواهد کرد.

مهندس محمد جعفر علیزاده که به تازگی از روند ساخت و پیشرفت پروژه های بیمارستانی در استان همدان بازدید داشته است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی ، با بیان اینکه دولت برای احداث ۴ بیمارستان اکباتان ، تویسرکان، نهاوند و خنداب در مجموع ۷۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها در کل ۶۲۵ تخت به تخت های بیمارستانی استان همدان افزوده می شود که تاثیر فراوانی در ارتقاء شاخص های بهداشتی و درمانی استان خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی وعمومی درادامه به روند پیشرفت ساخت هر یک از پروژه های بیمارستانی استان همدان پرداخت و افزود: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی اکباتان شهر همدان که در زمینی به وسعت ۲۸ هزار مترمربع ساخته می شود ، از نظر اجرایی وضعیت مطلوبی دارد تا جایی که انتظار می رود عملیات ساخت اسکلت آن تا پایان خردادماه سال آینده به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان در ناحیه مرکزی شهر همدان قرار گرفته است، اظهار داشت: بزودی با برگزاری جلسه ای درخصوص طراحی و اجرای ساختمان الحاقی این بیمارستان که دارای ۲۵۰ تخت کل است نیز تصمیم گیری می شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی سپس به بازدید خود از پروژه ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان تویسرکان اشاره کرد : در این پروژه که زمینی به مساحت ۹۰۱۱۳ مترمربع دارد و شامل ۱۴۰ تخت بیمارستانی کلی است ، مقرر شد پیمانکار با بتن ریزی ۲ هزار مترمربع سقف در هر ماه شرایط اتمام عملیات ساخت اسکلت پروژه تا پایان امسال را فراهم کند.

وی تصریح کرد: عملیات تکمیل ساخت بیمارستان شهرستان تویسرکان نیز از ابتدای سال اینده اغاز می شود .

مدیر عامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی که از نزدیک مسائل مربوط به ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نهاوند نیز بازدید کرده بود،‌با بیان اینکه ساخت اسکلت این پروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می رسد ، گفت: اقدامات ضروری برای عقد قرارداد تکمیلی پروژه به نحوی انجام می شود که عملیات اجرایی آن بدون هیچ وقفه ای ادامه یابد.

مهندس علیزاده، اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتبارات لازم، بیمارستان شهرستان نهاوند طی سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

معاون وزیر مسکن وشهرسازی در ادامه به ساخت مرکز بهداشتی درمانی ۱۰ تختخوابی شهرستان خنداب اشاره کرد و افزود: ساخت این مرکز بهداشتی که به سازمان مسکن وشهرسازی استان همدان تفویض اختیار شده است سال آینده به اتمام رسیده و تحویل مردم شهرستان خنداب می شود.

 

    نظرات