جاده خلخال - گیوی بازگشایی می‌شود

جاده خلخال - گیوی بازگشایی می‌شود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی این جاده با اعلام این خبر افزود: هم‌اکنون عملیات اجرایی زیرسازی و روسازی هزار و ۲۰۰ متر از مسیر پایان یافته و جاده برای آسفالت، قیرپاشی شده است.

وی با بیان اینکه مسیر تازه احداث راه خلخال - گیوی در محدود سد گیوی از سال گذشته به علت رانش و ریزش کوه مسدود شده، اظهارداشت: عملیات آسفالت این مسیر ظرف۱۰روز آینده تکمیل و جاده برای تردد رانندگان بازگشایی خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در خصوص پروژه در حال احداث خلخال،کلور،درام به منجیل نیز گفت: عملیات راه‌سازی در تمام قطعات واگذار شده به پیمانکاران مجری طرح فعال بوده و راه‌سازی در ۲ حوزه استان اردبیل و زنجان به‌صورت همزمان ادامه دارد.

یوسف زاده افزود: با واگذاری ۴.۵ کیلومتر از مسیر واقع در حوزه استحفاظی استان زنجان به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل عملیات اجرایی در این قطعه نیز بطور همزمان با اجرای سایر قطعات انجام می‌شود.

وی گفت: درحال حاضر۲۰ کیلومتر از مسیر ۳۲.۵ کیلومتری راه اصلی خلخال- منجیل در حال اجرای عملیات راه‌سازی بوده و مابقی مسیر نیز پس ار ارزیابی اجرایی خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارات این راه از محل توازن بزودی به اعتبار ابلاغی امسال اضافه می‌شود، گفت: از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی برای این پروژه ۱۶ میلیارد ریال برای ارزیابی پروژه و یا پرداخت بخشی از طلب پیمانکار هزینه شده است.

وی افزود: راه اصلی خلخال،کلور ،درام به منجیل از جمله راه‌های فاقد گردنه برف‌گیر استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن دسترسی و مسافرت به استان‌های زنجان ،گیلان و مرکز کشور در همه فصول سال بدون دردسر امکان‌پذیر خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات