جزئیات ریزش سازه مسکن‌مهر

جزئیات ریزش سازه مسکن‌مهر

www.BanaNews.irیک ساختمان مسکن‌مهر در شهر جدید گلبهار مشهد ظهر پنج‌شنبه گذشته در حالی که عملیات بتن‌ریزی برای اجرای سقف طبقه چهارم انجام می‌شد، ریزش کرد و با خاک یکسان شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر عامل شهر جدید گلبهار روز گذشته جزئیات این ریزش را به دنیای‌اقتصاد اعلام کرد و گفت: ساختمان واژگون‌شده ۱۶ واحدی بوده که متعلق به پروژه ۲۵۶ واحدی یک تعاونی مسکن‌مهر است. علی‌اکبر صابری افزود: در گلبهار هم‌اکنون ۴۲ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت است که با توجه به این حجم فعالیت، چنین خطایی رخ داده است.

این مسوول مسکن‌مهر در وزارت‌مسکن همچنین تصریح کرد: ساختمانی که ریزش کرده ابتدا به روش سنتی –بتنی- ساخته شده بود؛ به طوری که تا مرحله فونداسیون، سازه براساس بتنی طراحی شده بود؛ اما بعد از آن، سازنده تصمیم گرفت از طرح سبک‌سازی –اسکلت پیچ‌ومهره- استفاده کند و نقشه ساخت اصلاح شد.

صابری علت این تغییر را تصمیم سازنده به استفاده از وام ۲۵ میلیون تومانی صنعتی‌سازی به جای وام ۲۰ میلیونی سنتی‌سازی عنوان کرد. مدیر عامل شهر جدید گلبهار مشهد در ادامه گفت: بررسی‌ها درباره مقصر یا مقصران حادثه ریزش ساختمان مسکن‌مهر در جریان است.

 

 

    نظرات