آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان شمالی

آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان شمالی

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علیرضا مصطفی زاده اظهار داشت:  وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح "اقدام ملی تامین مسکن " را در سطح ۱۰ استان کشور  آغاز كرده است که استان خراسان شمالی نیز جزو این طرح است.

وی در خصوص شرایط ثبت نام متقاضیان در طرح مسکن ملی گفت: در این طرح چهار شرط اصلی تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین ، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن ۵ سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی بیان کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده‌گذاری ۳۰۰ میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام نویسی کنند .

مصطفی زاده تعهد مرحله نخست این طرح را در استان خراسان شمالی 5460 واحد دانست و افزود : از این تعداد 5000 واحد در بجنورد ، 180 واحد در شیروان ، 160 واحد در اسفراین ، ۶۰ واحد در جاجرم و60واحد در گرمه می باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را ۷۵ میلیون تومان تا 100 میلیون و نرخ سود بازپرداخت ۱۸ درصد اعلام و افزود: دراین طرح دوره ساخت خانه‌ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می‌شود که دوره زمانی باز پرداخت آن حدود ۱۰ سال است .

لازم به ذکر است متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از روز شنبه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام نویسی را مطالعه کنند .

منبع:

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات