رونق اقتصاد کشاورزی در گرو توسعه صادرات/ حمایت شهرداری ارومیه  از صادرات محصولات کشاورزی

رونق اقتصاد کشاورزی در گرو توسعه صادرات/ حمایت شهرداری ارومیه از صادرات محصولات کشاورزی

شهردار ارومیه گفت: تمام تلاش ها بر این معطوف شده است که با افزایش صادرات محصولات کشاورزی شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور با حضور در  برنامه زنده رادیویی شهریمیز با تبریک آغاز هفته وحدت و تولد حضرت محمد (ص)، عنوان کرد: بر ما وظیفه است که فضا را به فضای وحدت واقعی نزدیک و از برخی شائبه های مختلف در جامعه که دشمنان اسلام نیز بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند بپرهیزیم.
وی افزود: در جامعه ای که در آن وحدت و یکرنگی و امت واحده پیامبر (ص) باشد، پیشرفت و توسعه در آن جامعه تحقق می یابد و همواره باید تلاش کنیم در این مسیر باشیم تا نفشه ها و توطئه های دشمنان اسلام خنثی شود.
شهردار ارومیه با اشاره به جلسه هفته گذشته با حضور بار فروشان سازمان میوه و تره بار شهرداری، بیان کرد:  وحدت و یکی رنگی در بین غرفه داران میدان از همه اقوام منجر به توسعه و رونق در بخش کشاورزی شده و خروجی این وحدت منجر به صادرات محصولات کشاورزی به میزان  100 دستگاه خودرو  طی هر روز از میدان بشود.
وی در ادامه با اشاره  به محصول گل کلم با توجه به فصل آن و استفاده زیاد مردم از این محصول اظهار کرد:  اراده بر این است که قیمت گل کلم کاهش نیابد تا کشاورزان متضرر نشده و براین اساس مقرر شده  محصول گل کلم خارج از استان به میدان  وارد نشود تا محصولات کشاورزی این استان با قیمت مناسب در بازار عرضه شود .
حضرت پور ادامه داد:  همانگونه که امسال اجازه ندادیم قیمت محصول انگور از 3 هزار تومان و سیب درجه دو از 2 هزار تومان به پایین بیاید هر چنه قیمت سیب صنعتی در اختیار ما نیست و در دست کارخانه داران است و در خصوص محصول گوجه فرنگی، امسال کارخانه داران در این زمینه خوب عمل نکردند .
وی با یادآوری اینکه قیمت سیب صنعتی در دست ما نیست، اظهار کرد:  امسال محصول سیب با قیمت 2 هزار تا 3 هزار  تومان صادر می شود.
شهردار ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 50 تا 60 خودرو  حامل سیب از میدان  صادر می شود ، بیان کرد: این محصول به کشور هایی چون ترکمنستان، افغانستان و روسیه صادر می شود و انگور نیزبا قیمت 12 هزار تومان به کشورهای روسیه و کشورهای عربی صادر می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال تراکم سیب در بازار زیاد است ازکشاوزان درخواست داریم که عجله ای در این خصوص نکنند تا محصولشان با قیمت مناسب و نه پایین بفروش برسد.
به گفته شهردار ارومیه مصرف محصول سیب زیاد است و روزانه 30 دستگاه خودور به خارج از کشور  و 70 دستگاه خودرو به خارج از استان صادر می شود و این نشان می دهد که محصولات ما مشتری دارد  اگر چه میزان تناژ محصول  زیاد است لذا تمام تلاش بر این است که امسال صادرات محصول سیب را به  500 هزار تن برسانیم.
وی با تشکر از غرفه داران و رییس  اتحادیه میوه و تره بار، بیان کرد: غرفه داران  محصولات کشاورزی به عنوان رزمندگان اقتصادی جهت رونق اقتصادی در این بخش، برخی غرفه ها روزانه 30 دستگاه محصول کشاورزی صادر می کنند.
شهردار ارومیه عنوان کرد: تمام تلاش شهرداری ارومیه، استانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت وسازمان کشاورزی استان آذربایجان غربی بر این معطوف شده است که شاهد رونق اقتصادی در این بخش و عدم متضرر شدن کشاورزن باشیم، همچنین وظیفه اصی بر دوش رزمندگان اقتصادی یعنی تجار است و در حال حاضر 30 هیات تجاری از کشورهای متخلف جهت صادرات محصولات کشاورزی در این جا هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در جهت حمایت از کشاورزان و رونق کشاورری ،ارومیه محل صادرات محصول هندوانه شده است، بیان کرد:   محصوله هندوانه در جیرفت و بندر جاسک تولید و از شهر ارومیه به خارج از کشور صادر می شود.
به گفته شهردار ارومیه تمام تلاش بر این است که با افزایش صادرات محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کنیم چرا که 30 درصد جمیعت از کشاورزی ارتزاق می کنند و حمایت از آنها و رونق اقتصادی در این بخش باعث رونق اقتصادی و توسعه در همه بخش ها چون شهرداری  می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات