احتمال وقوع سیل در هرمزگان/ مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند

با توجه به پیش بینی احتمال بارش باران و رگبار پراکنده و احتمال جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها، مردم از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند و به هشدارها توجه داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان :  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان نسبت به بارش باران، رگبار و سیلابی شدن رودخانه های استان در روزهای شنبه و یکشنبه هشدار داد و اعلام کرد که از تردد و اسکان موقت در اطراف رودخانه ها خودداری کنند و شهروندان  مراقب باشند.

هوشنگ ملایی گفت: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این بارش ها  از ابتدای روز شنبه با ورود جریان های غربی از پارسیان و بستک آغاز می شود ودر عصر شنبه وصبح یکشنبه به مناطق مرکزاستان  می رسد .

وی افزود: با توجه به شرایط بارشی در فصل پاییز، امکان وقوع سیلاب‌های مخرب در سطح حوضه‌های آبریز، رودخانه‌ها و مسیل های استان هرمزگان  دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به بارندگی ها در روزهای اخیر هشدار داد که کشاورزان و عشایر و دامداران در محدوده رودخانه و مسیر مسیل‌ها و جویبارها اتراق نکنند. همچنین از گردشگران که در این روزها قصد تفریح در اطراف رودخانه‌ها و مسیل های اطراف هرمزگان را دارند، خواست تا نسبت به هشدارهایی که توسط سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود توجه جدی داشته باشند.

وی  ادامه داد: توقف و نصب نکردن چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌ها و مسیل های خشک، عبور نکردن از عرض جریان‌های سیلابی و نیز مراقبت در کنار جریان سیلاب برای مشاهده یا تصویربرداری و توجه جدی به هشدارهای مسئولان و مأموران در هنگام وقوع سیل، باید مورد توجه جدی گردشگران قرار بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات