اولین جلسه كميته مناسب‌سازي فضاهاي شهري و اداري ويژه معلولان و افراد كم‌توان برگزار شد

اولین جلسه كميته مناسب‌سازي فضاهاي شهري و اداري ويژه معلولان و افراد كم‌توان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ این کمیته با هدف ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به این قشر و یکپارچه‌سازی اقدامات شهرداری قزوین برگزار و بر لزوم تداوم و اجرایی شدن بخشنامه‌ها و مصوبات شهرسازی در این راستا تاکید شد.

حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین در این جلسه با اشاره به اقدامات شاخص مدیریت شهری در سال‌های گذشته در راستای مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری جهت استفاده شهروندان معلولان و شهروندان کم توان جسمی، حرکتی و سالمندان گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید مصوبات و بخشنامه‌های مربوطه در این راستا به صورت مستمر پیگیری شود.

وی تاکید کرد: همانطور که ضوابط مربوطه در زمان کنترل نقشه و صدور پروانه ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است باید در مراحل اجرای پروژه‌های عمومی از جمله مجتمع‌های تجاری، مسکونی، درمانی، آموزشی و ... کنترل‌های بیشتری توسط این کمیته صورت گیرد و صدور پایانکار ساختمانی منوط به اجرای دستورالعمل‌ها باشد.

این مقام مسئول بر همکاری و هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های زیربط تاکید و بیان کرد: کنترل ناظران پروژه‌های ساختمانی در مراحل اجرا بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید با دقت بیشتری انجام شود.

ضیائی با تاکید بر اینکه شهرداری قزوین نگاه ویژه‌ای به مناسب‌سازی معابر و طراحی ساختمان‌های عمومی برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان دارد، گفت: تشکیل این کمیته باعث خواهد شد تا اقداماتی که جهت مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولین انجام می‌گیرد به صورت متمرکز و یکپارچه باشد تا کارایی مناسبی برای آسیب‌مندان، ناتوانان جسمی و سالمندان داشته باشد.

وی بیان کرد: از اقدامات مهم حوزه معاونت شهرسازی و معماری در این راستا، صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی در جهت مناسب‌سازی اماکن و ساختمان‌های مسکونی، اداری، عمومی و معابر شهری است و همینطور رعایت موارد و ضوابط مقررات در کنترل و بررسی نقشه‌های ساختمانی در فرآیند صدور پروانه ساختمان و همینطور بررسی نحوه صدور پایانکار ساختمان‌های اجرا شده است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات