آب آشامیدنی 30 سال آینده یزد تامین است/ با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و آب بیکاری را در استان ریشه‌کن کنید

آب آشامیدنی 30 سال آینده یزد تامین است/ با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و آب بیکاری را در استان ریشه‌کن کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در اجتماع پرشور مردم یزد در حسینیه امیر چخماق، مسئله آب یزد را یکی از موضوعات مهم استان عنوان کرد و گفت: در شورای عالی آب تصویب کردیم آب آشامیدنی 30 سال آینده استان تأمین شود. تمام جزئیات مصوبه مربوط به آن روشن است که این آب از کدام حوضه آبریز برای مردم تأمین خواهد شد.
وی در مورد تأمین آب صنعتی و کشاورزی استان یزد نیز گفت: برای تأمین آب صنعتی استان، آب جنوب کشور شیرین‌سازی می‌شود و سال آینده 20 میلیون مترمکعب از خلیج فارس به استان وارد خواهد شد.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام نیازمندی‌های آب صنعتی و کشاورزی استان یزد از خلیج فارس و دریای عمان تأمین می‌شود و هر سرمایه‌‌گذاری که علاقمند باشد می‌تواند برای اجرای این طرح انتقال آب سرمایه‌گذاری کند.
روحانی افزود: اطمینان دارم که اگر آب کافی به استان برسد، یزد به عنوان شهر جاذبه‌ها در صنعت، کشاورزی، گردشگری و تولید روز به روز بیشتر پیشرفت کرده و مردم دنیا را جذب خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و آب باید بیکاری را در استان ریشه‌کن کنید، افزود: شما در کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی پیشتاز هستید و تأمین آب استان می‌تواند موجب تحول بیشتری شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات