۵۶ درصد تلفات فوتی حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده است

۵۶ درصد تلفات فوتی حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده است

به گزارش شهریار، سرهنگ یونس منفرد با اعلام این مطلب، اظهار کرد: عابران پیاده نباید از سطح سواره رو استفاده کنند و اگر احیانا در محلی پیاده رو وجود ندارد و یا راه پیاده رو به هر دلیلی غیرقابل تردد شده است، باید از انتهای سمت چپ عبور کنند.

او ادامه داد: عابران پیاده برای گذشتن از عرض معابر فقط باید از گذرگاه پیاده یا پل هوایی عبور کنند. از دویدن و پریدن و ورود ناگهانی به سواره رو خودداری کرده و به هیچ عنوان از حصار و نرده های تعبیه شده در رفوژ وسط خیابان عبور نکنند.

منفرد عنوان کرد: چنانچه این موارد رعایت نشود، شاهد برخورد عابران پیاده با خودرو و یا هر وسیله موتوری خواهیم بود و بیشترین لطمات را عابران پیاده متقبل خواهند شد.

او افزود: تامین ایمنی عابران پیاده علاوه بر اینکه بر عهده نهادهای مسئول و رانندگان است، بر عهده خود شهروند نیز است. توجه کافی به اطراف، عجله نداشتن در ورود به خیابان، استفاده از لباس های روشن، توجه به علائم و از همه مهمتر، استفاده از محل های ایمن جهت عبور از خیابان می تواند در کاهش حوادث موثر باشد.

رئیس پلیس راهور استان یادآور شد: پلیس راهور همواره در کنار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و دیگر نهادهای مرتبط تلاش دارد در ارتقاء فرهنگ ترافیک گام های موثر بردارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات