آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع‌های روستایی شهرستان تفت در استان یزد/ تامین آب شرب 121 هزار نفر در روستاهای منطقه

آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع‌های روستایی شهرستان تفت در استان یزد/ تامین آب شرب 121 هزار نفر در روستاهای منطقه

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم عملیات اجرایی طرح آبرسانی به مجتمع‌های روستایی شهرستان تفت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 355 میلیارد تومان حدود 266 روستای منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه این طرح تا سال 1401 به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: پس از تکمیل این پروژه 121 هزار نفر از ثمرات اجرای این طرح بهره‌مند شده و از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه آبرسانی روستایی از محورهای مورد توجه دولت تدبیر و امید بوده است، عنوان کرد: در حالی که تا سال 92 جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب شرب پایدار بالغ بر 900 هزار نفر بوده در سراسر کشور بوده است، این رقم هم اکنون به بیش از 6 میلیون و 800 هزار نفر رسیده است.
وی افزود: در تلاشیم تا تابستان سال 1400 با اقدامات صورت گرفته از قبیل یکپارچگی مدیریت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بتوانیم جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی را به حدود 10 میلیون نفر برسانیم.
اردکانیان در پایان گفت: همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد بیش از 472 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است که این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه استان به ویژه در بخش انرژی خواهد داشت.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات